Di puteri(nama dorm k..)
"Uhh..penatnyaaa.."keluhku,sape tk penat,first day dah macam-macam hal...
"Malam nie ade ape ii tk eh,?"getus ku sendiri lalu mengambil jadual asrama..
"Allah,hari ni jumaat ade bacaan yasin..aduh, berkurung lah kateee..."adu ku sendiri..
"Mestilah,kalau x...nk pakai jubah saya ke?"tanye ecah..
"Eh,tkpelah"lagilah aku tak nk...memang muslimah sejati gitchuu..
"Aku nk pakai b.kurung yang mane eh?"macam byk je padahal 4 je..
"Awak pakai yg ni...cantik ,sesuai dgn awak.."alah😭janganlah cakap macam tu.. kembang semangkuk nanti...
"Ok lah,sesuai juga kn.."kataku,ado ka orang puji diri sendiri..miss queen gila tu..haha
"Dah cepat lah siap...dah lmbat nie.."kata wafa .
"Ok,jp"aku terus gelabah..apa lagi,prangai 5 minit aku dah keluar..
Dewan Sri Raja
"Weii,awek weii..phewit"suara anak anak teruna sudah kedengaran..
Ahh,sudah... malaslah layan..macam
Vavi...heheAku terus berjalan dengan selamba..
Tiba tiba satu kertas muncul di hadapanku...'BE WARE,I WATCHING ON YOU, BITCH'
Aku dah tau sape punca nya..so aku ronyok kertas and than aku bukak balik and angkat tinggi tinggi,ko ingat aku takut?
"Sape punya nie, kehilangan sehelai kertas?"
"Aku nk bace!"kata amir..
Aku menghulurkan kertas ke arah Amir..
Lalu aku pandang ke arah elynn sambil tabik dua dua jari...
Elynn sudah menahan amarah..nasib dalam dewan kalau tak,siap kau..
"Wah,dia kata BE WARE,I WATCHING ON YOU, BITCH...!!"perli amir,kuat...
Geng amir semua tengok kecuali Kasyaf dgn Farhan...biasalah bad boy ann...
"Dah tu kau nk buat ape plak kat org yang bagi surat kat kau ni.."kata amir,kuat..sengaja nak bagi jiran sebelah dengar...
"Especially,i ...of course kill her...ingat aku takut dengan kau?dia tu stakat bawah tapak kaki aku je"perli dhia..
"Weyh Farhan kata senyap skit boleh tak?dah nak start dah ni"kata putera..
Aku terus menjeling jelingan tajam...
Aku bunuh jugak budak ni,tanam belakang asrama..."Awak.. Yassin..ambiklah"kata seorang lelaki gatal...haha..tak payahlah nak 'agak gatal', straight to the point je
"Thanks buaya..."kataku slambe..
Ternganga lelaki gatal tu..geng amir sudah ketawa sakan skali dgn geng syaf....
"Kau!!"
"Ape?nak makan penampar...kang daripada majlis baca Yassin jadi majlis tahlil nanti..eyy!!"kata ku ,tegas..
Lelaki itu terus pusing ke hadapan lalu berkata "nama aku bukan boye buts Akil ,k"
Aku hanya buat pekak jer...malas layan..
Majlis berjalan dengan lancar...tiba tiba perut ku memulas...aduhhh...sakit gila weyh...
"Sir, izinkan saya ke tandas,sakit perut..."kataku dengan getar di mulut...
"Hah,cepat sikit jangan lama ii,takut mati kena Corona..."gurau Sir haris,my fav teachear...cikgu pj..
"Corona memang berbahaya,tapi yang lagi bahaya 'karlota'"kata pelajar pelajar yg tak jauh dari kami...
"Aish..budak tik tok..."
Di dalam tandas...
Bau satu asap meresap ke dalam hidung...busuk..bau rokok...aku benci...
Terdengar suara berkata kata"weyh..aku memang akan jatuh kan maruah si dhia tu.dtg kawasan aku ach ii gangster...bodoh!"
"Woi,tak sabar dah ke nk mampos!?,aku sedia je nk jadi malaikat maut korang!"jerit dhia dari dalam tandas..
Gadis gadis itu pon menyepak pintu tandas dhia dgn kuat..
"Prakk!!"pintu tandas pecah sedikit..
"Kau sape nk tegur aku setan!!!"jerit Elynn dari luar..
Dhia terus menyepak pintu hingga tercabut dari pasaknya..
Semua geng si Elynn gerun kecuali elynn seorang..
"Mmg tsk sabar nk mampos eh.!!"kata dhia lalu mencengkam baju Elynn...
Baru je nak angkat tangan syaf and the geng halang dhia...
"Dhia no!! budak2 tengok tu"tegur syaf lalu memuncungkan bibirnya ke arah dpn pintu tandas..budak laki pon ade😤.. penatnyaaa...
Aku terus mengalihkan pandangan ku kearah Elynn...
"Aku tak teragak-agak bunuh korang eh..jgn cabar kesabaran aku,setan!"
jerit dhia lalu terus keluar..Ketika dhia keluar dari tandas..dari jauh melihat Farhan senyum sinis..sambil tepuk tangan 😭nk lempang ase..jgn lah bagitau cikgu-cikgu,nnti mak aku kena panggil...
Aku meluru ke arah Farhan..
"Farhan,please jgn bagi tahu cikgu..bukan salah aku pun"pujuk ku..
"So,ko gelar aku iceberg tkpe lk"
"Alah..sorry ah.."
"Nope.."
"Please?"
"When i say n...."x habis lagi ayat farhan,dhia mencelah
"Romeo save me.."
Shut up!!"marah Farhan
"Gurau je pun...ice berg betul!"
"Urgghhh"sabo jelah dhia ni..
Farhan baru saje mahu masuk bilik sains dhia memanggil sambil mengejar farhan..
"Han!!"
Farhan memusing kepala ke belakang ,melihat satu bekas asid yg terletak di atas rak tinggi ,terjatuh..
"No!!!!"
.............................
Spoiler kan bab ni...aku pon geram asal lah bangang sangat aku stop sampai 'no'😭😭...
Sape sape nak mintak sis tolong pomote comment je yer
-ENCIK PENGAWAS OR ENCIK TUNANG-
YOU ARE READING
ENCIK PENGAWAS OR ENCIK TUNANG(Update)
Romance⚠️⚠️⚠️‼️🔞 Kisah seorang gadis yg hipster and sentiasa cool dan seorang ketua pengawas yg ice berg payah untuk senyum walaupun sedikit kepada org yg x rapat mna.. . . Kisah hidupnya berubah apabila gadis dan lelaki itu jatuh cinta..terus menjadi ro...