Remus nevěděl, co říct. Připadal si přikovaný k zemi, zatímco hlavou se mu honila jediná myšlenka: Přesně to, co jsem nikdy nechtěl.
Profesorka McGonagallová se mu podívala do tváře. V jejích vlastních očích se odráželo zklamání a Remus věděl, že není jediná, kdo jej cítí. Toužil se propadnout do země. James se Siriusem by řekli, že o nic nejde, ale on dobře věděl, že se s nimi nemá co srovnávat. Jeho hranice byly úplně někde jinde.
Sklopil zrak k zemi a šeptem, který se i tak dokonale rozléhal, se omluvil. Věděl, že by neměl profesorce lhát o tom, kde byl a už vůbec by neměl nechávat podezření na svých přátelích. Když se ho profesorka zeptala na Siriuse, dlouze se na ni podíval a co nejklidnějším hlasem odpověděl, že ho neviděl.
Tělem mu proudilo vzrušení, které zažíval jen před proměnou a které ze srdce nenáviděl.
Doufal, že ho profesorka nechá odejít, že bude stačit, když jí slíbí, že už se to nikdy nebude opakovat. A soudil správně, už byl tak blízko tomu, aby se bez problému vrátil do své teplé postele, když se za ním ozvaly dunivé kroky a kdosi vyslovil jeho jméno.
Proč se zrovna teď musí všechno pokazit?
Sirius zmlkl v okamžiku, kdy zahlédl profesorčinu tvář. Všechna jeho hrdost jako by se najednou rozplynula. To hrobové ticho, které nastalo, rozneslo všem mráz po zádech. Remus věděl, že lhal. Věděl také, že bude mít mnohem větší problém, než zamýšlel. A věděl, že jediný, koho může potrestat, je on sám.
"Pane Blacku, jaká to čest. Hádám, že jste byl na cestě z dívčích komnat, nemám pravdu?"
Žádná odpověď.
"Dobrá tedy, půjdete se mnou oba do kabinetu. Uvidím, jak moc vás mohu ještě potrestat."
Remus se držel těsně za ženou v nočním hábitu. Hlavou mu probíhaly všemožné scénáře a upřímně doufal, že vezme profesorka v potaz to, že ještě nikdy nic špatného neudělal. Na rozdíl od kluků si totiž dával pozor a i když s nimi chodíval na zakázaná místa a dělal nepovolené věci, nikdy se nenechal chytit.
Najednou se vedle něj objevil jeho nejlepší přítel a položil mu ruku kolem ramen. Remus se snažil bez reakce pokračovat dál, ale Siriusův stisk byl silnější. Výškový rozdíl, jako by mezi nimi zničehonic neexistoval a konečky černých vlasů zašimraly Remuse na pravé tváři.
"O tom si ještě promluvíme."
ČTEŠ
Čokoláda a cigarety | Wolfstar ✓
FanficNajít lásku v sobě samém, je to největší, co může člověk udělat. ----- Všechna práva patří J. K. Rowlingové. Příběh není psán za účelem zisku. martinka © 2020 14. 7. 2020 - 18. 7. 2020