"yo!! y/n!!"Mark memanggil aku.Aku yang sedang menontong television memandang Mark yang masuk ke dalam rumah tanpa bagi salam.
"Ape?"tanya aku dengan suara datar.Maklumlah baru lepas break.
Nak tahu macam mana aku break? Aku break dengan ex aku 2 hari lepas...Sbb dia kata,dia jumpa yg baru.Orang itu ialah Jung Jaehyun.Dasar playboy.
"Broken ke?"tanya Mark sambil mendaratkan punggungnya ke atas sofa.
"Kau ni mmg mintak kaki kan?"aku kata.Mark tersengih.
"Esok aku ada dinner ngan geng geng NCT...Nak ikut tak?"Mark tanya.
"Mesti ada Jaehyun,Malas aku"kata aku. Yup,Jaehyun juga merupakan geng NCT.
"Alaa~ Tak bestlah takde kau"pujuk adik aku.Aku menjeling dia.Nampaknya dia akan mengeluarkan muka comelnya.
"Ish..yelah yelah..aku pergi..Puas?"aku mengalah.Terpaksalah aku pergi.
"Kak"Mark panggil aku lagi.
"Apa lagi??"aku pandang dia.
"Aku ada satu idea...Kau mesti suka"kata Mark. Idea apa pulak yg tercetus kat kepala dia ni??
"Pedia?"tanya aku.
"How about kau buat Jaehyun jeles"kata Mark.Aku terdiam.Ada betul juga kata Mark...Hehe...Aku suka aku suka.
"Acane?"tanya aku lagi.
"Since ada seorang je lagi yg single dalam kalangan kitorang,so apa kata kau datang ngan dia esok?"ujar Mark.Aku yg tak beberapa nak paham ni buat muka.
"aduh..bodolah kakak aku ni"kata dia.
Bedebuk!
Amik kau...Ha...panggil lagi kakak kau ni bodo,kan dh jatuh.
"Sakitlah"kata dia.
"Explain lah cepat"kata aku.Dia naik balik atas sofa dan duk cam biasa.Korang pikirlah sendiri acane dia duduk.
"Kawan aku Taeyong...Dia single...Apa kata kau datang ngan dia esok?"kata Mark.Aku terdiam.Taeyong?
"Uish kau!! Dia tu dhlah hensem nak mampus...takkan takde awek?" kata aku.Yelah muka macam tu takkan takde awek.
"Haih kau ni..Dia tu bukan jenis yg suka bergaul"kata Mark.Aku mengangguk tanda faham.
"Jap...Ni kau yg rancang ke dia yg rancang?"tanya aku.
"Adalah"Mark winked ke aku.Aduh dak ni.Main kenyet kenyet lak.Sepak kang.
"Esok dia datang ambik kau...Aku gi dulu esok" kata Mark.
"Kau gi ngan Haechan?"tanya aku.Haechan ialah kekasih sepenuh masa Mark.Uhuk
"Yup!"kata Mark lalu naik ke tingkat atas.
"Dia tinggalkan aku cam tu je?"aku omel sendirian.Aku pun tutup tv dan masuk dalam bilik.
Aku decide nak pilih baju utk esok.Baju tu kena cantik,boleh memikat hati org,biar semua mata kat aku.
Almari aku dipandang. Lama aku memandang akhirnya aku tahu aku nk pakai baju apa esok..Heheehehe...Aku akan pakai baju ni
YOU ARE READING
NCT Imagines [Malay]
Fanfiction✰𝐍𝐂𝐓 𝐈𝐦𝐚𝐠𝐢𝐧𝐞𝐬✰ ☞︎︎︎𝐑𝐞𝐪𝐮𝐞𝐬𝐭? 𝐉𝐮𝐬𝐭 𝐜𝐨𝐦𝐦𝐞𝐧𝐭 ☞︎︎︎𝐈'𝐦 𝐧𝐨𝐭 𝐦𝐚𝐤𝐢𝐧𝐠 𝐬𝐦𝐮𝐭...𝐢𝐭'𝐬 𝐣𝐮𝐬𝐭 𝐢𝐦𝐚𝐠𝐢𝐧𝐞𝐬 ☞︎︎︎𝐓𝐡𝐚𝐧𝐤 𝐲𝐨𝐮 𝐟𝐨𝐫 𝐫𝐞𝐚𝐝𝐢𝐧𝐠