𝑱𝒐𝒉𝒏𝒏𝒚 - 𝑫𝒐𝒏𝒕 𝒍𝒆𝒂𝒗𝒆 𝒎𝒆

216 15 0
                                    

"Jum putus"

Johnny dan aku sudah 4 tahun bersama.Dan hari ni,aku memilih untuk putus dengan dia. Aku ada sebab aku yg tersendiri.

"But,kenapa?"tanya dia.

"Kita tak ditakdirkan bersama"balas aku dengan datar. Sebenarnya,aku tak nak pun putus dengna dia tapi dh tertulis dekat takdir yang kitorang tak ditakdirkan bersama.

"But,kita dh 4 tahun bersama. 4 tahun kot!"

"Aku...Aku cuma dh bosan dengan kau"kata aku. Aku cuba menahan tangisan aku.Sungguh aku tak nak orang yg aku sayangi pergi. Tapi aku harus.

"Mianhe Johnny"aku berlalu pergi dari situ dan membiarkan Johnny keseorangan. Aku menyorok di belakang bangunan. Aku tak dapat nak tahan rasa sebak di dada dan aku pilih utk melepaskannya.

"Kamu di sahkan menghidap penyakit kanser tahap 4"

"Kamu tak boleh nak dirawat dh"

Aku menangis. Sungguh aku tak sangka yamg hidup ku hanya sekejap. Aku hanya mampu bernafas selama 17 tahun. So,sekejap.

"Aku harap kau benci aku"aku berlari keluar dari kawasan tersebut dan balik ke rumah.

keesokan hari

"Eh kau tahu yang Y/n dengan Johnny dah putus"

"Y/n kata dia dah bosan dengan Johnny"

"Teruk betul y/n tu"

Aku hanya mendengar segala kata yang datang. Sakit? sangat tapi aku tahan. Aku cuma ada 2 minggu. Aku perlu buat Johnny betul betul benci aku.

"Well Well Well... Ada org tu dah single"kata Dee. Musuh ketat aku.

"Ada masalah dengan hidup kau ke?"tanya aku.

"Takde just nak cakap yang sekali kau buang dia,kau takkan dapat dia balik"kata Dee.

"Takat tu je ke?? Ada aku kesah? Takde kan? Buat apa aku nk getback dengan dia"kata aku. Aku tersedar yang ada Johnny di belakang Dee.

Johnny terus berlari meninggalkan kami.Aku rasa bersalah tapi aku harus.

"Johnny mesti benci kau sangat sangat kan??"tanya Dee.

"Emang aku kesah? Dah blah! Aku nak lalu"kata aku lalu tolak bahu Dee.

Aku berjalan ke kelas aku. Setapak aku masuk,ramai yang pandang aku dan bisik bisik.Mesti tgh gosip.Aku pun duduk kat tempat duduk aku.

Kemudian,datanglah Haechan dengan Renjun.Diorang kaki gosip. Di ambilnya kerusi dan duduk di hadapan aku.

"Siyes ah kau break ngan Johnny?"tanya Haechan.

"Apa yang tak serius nya?"tanya aku balik.

"Dah 4 tahun kot.Takkan macam tu je?? Dah lah tahun ni korang nak graduate"kata Renjun.

"Aku ada sebab tersendiri"balas aku.

"Ape dia?"tanye mereka serentak. Memang jenis nak korek rahsia betul.

"Alaa,korang tak perlu tahu"kata aku.

"Bagitaulah"Haechan mengerakkan tangan aku.

"No means No Haechan"aku menarik balik tangan aku.

"Dah! Gi masuk kelas korang!"kata aku. Mereka berdua akur. Aku terdiam seketika.

"Aku harap apa yang aku buat ni betul...Dia tak perlukan aku disis dia"kata aku sendirian.

Kemudian,Miss Wendy pun masuk dan diikuti Johnny. Aku hanya menghiraukan mereka.

/skip/

10 hari kemudian

NCT Imagines [Malay]Where stories live. Discover now