Aku memasuki tempat kerja aku. Cafe Verona.
"Annyeong boss!"
sapa rakan kerja aku.
"Annyeong"
balas aku. Aku masuk ke tempat penyimpanan barang dan letak beg aku di dalam loker yg disediakan.
Sedang aku mengemas beg aku,dompet aku terjatuh dan terbuka. Kelihatan gambar aku dan ex aku,Kun yang pergi tinggalkan aku.
I mean like it has been 4 years we are in relationship and he just leave me alone at this country. Actually dia curang.
Aku menutup dompet aku dan letakkan ianya semula ke dalam beg.
Aku keluar dari tempat penyimpanan tersebut dan mulakan kerja aku sebagai waitress.
:- Skip
Aku masuk ke dalam cafe tersebut. Aku melihat sekeliling. Seorang wanita berjalan mendekati nya. Maybe pelayan.
"Hello~ Encik sorang je ke?"
tanya wanita itu.Aku melihat wanita itu dan tersenyum di sebalik topeng. Dialah wanita yg ku cari.
"Yup"
kata aku. Wanita itu tersenyum dan membawa aku ke tempat duduk.
"Ni menu.Saya akan datang 5 minit lagi"
kata wanita itu lalu pergi meninggalkan aku.
Aku membuka menu tersebut. Aku tk nak minum or makan, I just want to meet and talk to her.
Wanita itu kembali selepas 5 minit. Aku memesan satu latte panas.
:- skip
Wanita itu datang dengan membawa segelas latte panas. Sebelum dia pergi,aku memegang tangannya. Wanita itu memandang aku.
"Ye,encik ada pape lagi ke?"
tanya wanita itu.
Aku mencabut topeng ku perlahan-lahan.Mendongakkan kepalaku lalu melihat wajah wanita itu.
Wanita itu terkejut melihat aku. Dia menarik tangannya seperti ingin meminta utk dilepaskan.
"K-kun?"
tanya dia. Tak ku sangka...Dia masih ingat nama aku.
"Y/n~"
aku bangun dan memeluk dia. Namun pelukanku di tolak olehnya.
"A-apa kau buat kat sini?"
tanya dia.
"Aku nak kau semula. Aku rindu kau. Aku rindu saat kita bersama. Aku rindu pelukan kau. Aku rindu dengan kau punya senyuman,Y/N~"
kata aku. Y/n memandang aku dengan pandangan yg tak puas hati.
"Huh? Kau rindu aku? Eh tak payahlah. Dah curang buat cara curang ye"
kata dia. Uish kata katanya seperti masuk terus tembus ke tembok hati ku. Sangat pedas.
"Y/n..maafkan aku.Aku tau aku salah"
aku mencuba merayu kepadanya.
"Kun...Memaafkan kau tk semudah yg di sangka. Apatah lagi apa yg pernah kau lakukan kepada aku"
ujar y/n.
"Ye aku tau. Perbuatan aku salah. Aku sedar. Tolong maafkan aku,y/n. Aku nak kita bersama semula"
kata aku. Aku benar benar merindukan dia.Hampir separuh jiwa ku hilang.
"I'm sorry kun"
Y/n meninggalkan aku.Sebelum dia pergi aku memeluknya dari belakang.
"Andwae! Jangan tinggalkan aku. Aku tau,kau rindukan aku juga. Please,y/n"
aku tk nak lepaskan dia pergi.
"Lepaskan aku. Kau keluar dari cafe aku sebelum aku call polis. Kau kena belajar move on seperti mana aku juga "
kata Y/n. Mendengar perkataan polis membuat kan aku takut.Aku melepaskan pelukan perlahan-lahan.
"Aku tau tiada ruang di hati kau utk aku. Tapi aku tau,masi ada ruang utk memaafkan aku.Maafkanlah aku.I'm sorry"
kata aku lalu meninggalkan dia.
:-(
"Me too,maafkan aku"
YOU ARE READING
NCT Imagines [Malay]
Fanfic✰𝐍𝐂𝐓 𝐈𝐦𝐚𝐠𝐢𝐧𝐞𝐬✰ ☞︎︎︎𝐑𝐞𝐪𝐮𝐞𝐬𝐭? 𝐉𝐮𝐬𝐭 𝐜𝐨𝐦𝐦𝐞𝐧𝐭 ☞︎︎︎𝐈'𝐦 𝐧𝐨𝐭 𝐦𝐚𝐤𝐢𝐧𝐠 𝐬𝐦𝐮𝐭...𝐢𝐭'𝐬 𝐣𝐮𝐬𝐭 𝐢𝐦𝐚𝐠𝐢𝐧𝐞𝐬 ☞︎︎︎𝐓𝐡𝐚𝐧𝐤 𝐲𝐨𝐮 𝐟𝐨𝐫 𝐫𝐞𝐚𝐝𝐢𝐧𝐠