Ten- Childhood Love

116 12 0
                                    

Anggap je korang org thailand..Oghey??

-author

"Hi,I'm Chittapon LeeChaiyapornkul"

aku memperkenalkan kan diri aku pada juri.Mereka mengangguk dan aku memulakan audisi aku.

->

Dub Dab Dub Dab Dub Dab

Jantung aku berdegub dengan laju. Menunggu sama ada nama aku akan dipanggil utk ke peringkat akhir atau pun tidak.

Nafas ku tk sekata,dada ku berdegub dengan laju,fikiranku melayang..Aku bagaikan tiada fikiran lagi.

"Hey, Chittapon~ Lek ah. Aku tahu kau mesti lepas punya"

suara yg biasa aku dengar. Suara itu datang dari gadis yang bernama Y/n.

"Ah..y/n...aku just gementar. Maklumlah bukan senang nak naik sampai sini"

kata aku sambil cuba tersenyum memandang gadis itu. Sebenarnya,dia adalah cinta hati pertama aku. Sudah 3 tahun kami berkenalan dan 3 tahun aku menyimpan perasaan ini.

Y/n memegang tangan aku dan berkata

"Are you nervous? Don't be"

Itu membuatkan aku tenang.Aku tersenyum dan memandang dia.

"Thanks beb"

kata aku. Y/n membalas senyuman aku.

"Kini masanya, siapakah yang akan berjaya ke peringkat terakhir?? Dimana dia akan menjadi seorang bintang yg terkenal??"

kata mc tersebut dengan lantang. Aku memegang erat tangan y/n. Betapa gugupnya aku.

Dum Dum Dum (Bunyi drum)

"Chittaphon LeeChaiyapornkul!! Tahniah"

aku bangun dari duduk. Alangkah tidak sangkanya aku. Aku memeluk y/n , begitu juga dia.

"You did it chittaphon"

kata y/n.

"Thank you. I'll miss you after this"

balas aku. Kami meleraikan pelukan.

"Yeah,lepas ni kita mungkin takkan ada peluang untuk berjumpa"

kata y/n.Agak sedih tapi demi menggapai impian aku tak boleh berhenti separuh jalan.

Aku menaiki pentas dan memberikan ucapan.

->skip woi! (6 tahun kemudian)

"Woy Ten!!"

jerit Lucas mengejutkan aku yg sedang tidur.

"what?"

tanya aku. Hsshsh org nak tido pun tk senang.

"Bangunlah...Hari ni kan kita ada concert"

kata Lucas. Mataku terbuntang. OMG! How can I forgot.

"Alamak..Lupa.Hshshs...kena cepat ni"

lantas aku bangun dari katil dan mandi.

Selesai mandi aku ke ruang tamu.

"Awal bangun"

perli Yangyang.

"You are my baby so shut up"

kata aku sambil duduk di atas sofa.

"Chill lah Ten. Bukan selalu dapat balik ke kampung halaman kau semula kan??"

Kun cuba menenangkan suasana.

"Hmmm"

balas aku.

Dalam pikiran ku ni hanya satu. Y/N. My old childhood and my first love. Yeah, I still love her.

"Humph"

dengus aku.

"Ok,dh boleh gerak dah ni"

kata manager kami. Kitorang pun bangun dan masuk ke dalam kereta dan bergerak ke destinasi.

Sesampai disana aku dapat melihat ramai peminat kami yg sudah menunggu. Aku mengeluh lagi sekali.

"Kau kenapa Ten? Dari tadi mengeluh"

tanya Winwin yg risau akan hyung nya itu.

"Nothing. Just thinking about the past"

kata aku.Winwin memeluk aku.

"Nothing to think about the past"

Winwin berkata.

"Omo omo. Winwin gege. Kau peluk Ten? Hshshsh"

Yangyang yg sedar akan itu bersuara.

"Diamlah kau"

kata aku.

Kami turun dari van dan bersiap. Aku dh siap berhias. Tekak ku rasa dahaga.

Aku ke coway yg disediakan. Sedang aku minum datang seorang wanita.

"Chittaphon?"

tanya wanita itu.

"Y-Y/n ?"

tergagap aku.Wanita itu mengangkat kepalanya dan tersenyum. Ye dia ialah Y/n. Gadis yg aku cintai.

"Aku rindu kau"

kata aku.

"Aku pun. Tapi dunia kita berbeda Ten.Kau wujud dan dikenali ramai , aku tk wujud dan dikenali ramai"

kata dia. Air mata aku jatuh.

"C-can I hug you?"

tanya aku. Y/n tersenyum dan memeluk aku. Dan itulah kali terakhir aku memeluk dia.

"Terima kasih utk impian ini"

kata aku sambil mengelap air mata.

-> (3 tahun yang lalu)

"Digemparkan. Seorang mayat wanita ditemui mati akibat jatuh dari tempat tinggi. Mangsa tersebut ialah Tesanee Y/n. Ramai mengatakan yg kematian dia ini kerana fitnah yg tersebar dari media sosialnya. Ibu mangsa mengatakan bahawa Y/n dan trainee tersebut hanyalah kawan baik. Meskipun begitu ramai yg tidak mempedulikan kata kata ibunya itu dan terus menerus menyerang Y/n. Akibat daripada itu,Y/n telah mengambil keputusan utk membunuh diri. Dia telah memuat naik video bahawa dia tidak bersalah sebelum membunuh diri. Wartawan Jane mengundur diri dari tempat kejadian"

"NO!! Y/N !! NO!! DONT LEAVE ME!! Y/N"

tangisan itu memenuhi bilik trainee. Ten cuba utk keluar dari bilik tersebut tapi dia tidak berdaya.

"Kepada Chittaphon. Maafkan aku,aku tak sengaja membuat kesalahan. Maafkan aku kerana berputus asa. Mari jumpa di kehidupan yg selanjutnya"

wanita di dalam video itu tersenyum.

"No!! Y/n !! Maafkan aku!!"

jerit Ten. Mem lain sedang cuba sedaya upaya utk menenangkan dia.

"Goodbye my childhood love"

Video itu berhenti. Dunia seakan berhenti. Dan itu merupakan kali terakhir Ten melihat Y/n. Meskipun dari video.

~ The End~

Tau tak paham. Biar aku cakap...Y/n tu kena fitnah bercinta dengan trainee dari Thailand.Oleh sebab itu dia terima banyak hate comment dan akhirnya memilih utk pergi.

-author

NCT Imagines [Malay]Where stories live. Discover now