Hayal Kurma Bağımlısına Soruyoruz

3K 304 298
                                    

Öncelikle hayal bağımlılığı nedir?

Hayal bağımlılığı, normal hayal kurmaktan çok hayali yaşayan insanlara verilen psikolojik rahatsızlıktır.

Hayali yaşamak derken hareketleri yapmak gibi.

Peki bu durum ne zaman başladı? Nasıl oldu?

Bir gün hayal kurmadan uyuyamadığımı fark ettim, anneme danıştım ama bir şey olmayacağını söylemişti, ama sonra bu şey çıktı.

Arkadaşların biliyor mu? Nasıl tepki veriyorlar?

Hiçbirine söylemedim çünkü bunları söylersem benim deli olduğumu düşünürler, bi anda garip hareketler yapabiliyorum çünkü.

Bu durumun sana karşı zararı var mı? Varsa neler?

Kitap okurken bi anda kendimi hayal kurarken buluyorum, ödev yapamıyor ya da ders çalışmıyorum doğru düzgün.

Bu hayalleri gerçkleştiremeyeceğin aklına geldiğinde senin için bir sorun oluyor mu? Ne yapıyorsun?

İlk fark ettiğimde gerçekten üzülmüştüm, hatta kendime hayal kurmayı yasaklamıştım ama engel olamıyorum, sonradan alıştım zaten gerçek olamayacağına.

Bu durumdan kurtulmak ister miydin?

Hayır psikolojik destek almak bile istemedim.

Daha önce kurduğun hayalleri gerçekmiş gibi hissettin mi?

Evet hatta hayalini kurduğum karaktere instagram hesabı bile açmıştım, aslında ben oyum gibi bir şey.

Hayal kurarken hiç bilincini kaybettin mi?

Hayır o kadar ilerlemedi.

Hayalini kurduğun şeyleri rüyanda görüyor musun? Yani diyelim gece bir şey hayal ediyorsun ve o gece onu görüyorsun, oluyorsa bu durum ne sıklıkla oluyor?

Olmuyor maalesef ama isterdim.

Bu bağımlılığın bitebilir mi? Bitse neler hissederdin?

Bağımlılığın tedavisi bulunmamakta bu yüzden biteceğini düşünmüyorum ama bir bakıma mutlu olurdum, bir bakıma üzülürdüm.

Bu durumla ilgili yaşadığın bir anın var mı? Varsa anlatır mısın?

Bir gün derste hayal kuruyordum ve teneffüs olduğunu bile fark etmemiştim.

Arkadaşlarım dalga geçmişlerdi bu yüzden onlardan saklıyordum.

Onun dışında garip bir olay yaşamadım.

Hayalleri sürekli mi kuruyorsun yani mesela bazen otururken düşünürsün ama sen her zaman mı kuruyorsun?

Genelde yalnız olmayı beklerim.

Hayal kurabilmek için.

Hiç utandığın bir hayalin oldu mi?

Genelde hepsi öyle olur yani normal insanlar evim arabam olsun diye hayal kuruyor, ama ben senaryo yazarcasına her adımı taklit edip hayal kuruyorum.

Bunları bizimle paylaştığın için teşekkürler ♥️ Son olarak söylemek istediğin bir şey var mı?

İnsanları hareketlerine göre yargılamayın <3

--------------------------------------------------

Dipnot: Bu kişiyle ben bizzat konuşmadım başka birisinin konuşmasını buldum

Psikoloğun Not DefteriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin