Herkese merhaba bugün günlük hayatta belkide farkında olmadan yaşadığımız bir duruma karşı sitemimi dile getirmeye geldim çünkü burası kendime bulduğum "özgür" mahlasımla benim için her konuda fikirlerimi, sitemlerimi ve duygularımı dile getirebileceğim bir platform.
Gün içerisinde ne kadar çok insana açıklama yaptığımızın ya da ne kadar çok insan tarafından yadırgandığımızın farkında mısınız? giydiğimiz herhangi bir kıyafet yüzünden yanımızdan geçen birinin üzerimize yönelttiği bakışlardan bahsetmiyorum bile. Daha spesifik durumlardan bahsediyorum.
Bir külah dondurma alırken dörtten fazla çeşit saydığımızda dondurmacının bizi yadırgamasını ve ona "Ben böyle seviyorum." gibi cümlelerle farkında olmadan yaptığımız açıklamadan bahsediyorum. Bir kıyafet mağazasında denediğimiz beş kıyafetin sonucunda hiçbiri içimize sinmediği için ya da paramız yetmediği için alamadığımız kıyafetler yüzünden görevliye karşı hissettiğimiz mahçubiyetten bahsediyorum. Sabah 8'de açılan dönerciye sabah 8'de gelip döner yemek istediğimizde dönercinin uykulu gözlerle "Bu saatte ne döneri kardeşim" bakışlarından bahsediyorum. Kuaföre ağda için gittiğimizde kuaförün uzayan kıllarımızı kınamasından, marketten aldığımız 99 kuruşluk bir şeye 1 tl verip hakkımız olan 1 kuruşu isteyemememizden bahsediyorum.
Hepimiz gün içinde maruz kalıyoruz bunlara. Yediğimiz yemeğin parasını verdikten sonra bitiremeyince ayıp olur diye kalan yemeği paketlettiremiyoruz. Evimizi temizlemek için birini çağırdığımızda ona pis görünmemek için önden temizlik yapıyoruz...
Şu an okuyucularım olarak belki meslek hayatında değilsiniz ama bir gün olacaksınız. Lütfen bu okuduğunuz yazıyı sakın unutmayın ve mesleki çerçevede karşınıza gelen insanı yargılamayın. Eğer dönerciyseniz ve dükkanın açılış saatini sabah 8 olarak belirlediyseniz o saatte yemek yemek isteyen müşteriyi yadırgamayın, dondurmacıysanız her çeşit dondurma isteyen müşterinin zevkini sorgulamayın, bir mağazada çalışıyorsanız hiçbir şey almadan giden müşteriye içinizden küfür etmeyin. Bir insana hizmet sunmak onu yargılamak, yadırgamak ve eleştime hakkını kimseye vermez. Neticede siz de o hizmet karşılığında hakkınız olanı kazanıyorsunuz. Başka meslekteki insanların üzerinizdeki etkisini hatırlayın ve amacınız kimseye böyle hissettirmemek olsun.
Başkalarını değiştirmek istiyorsak önce kendimizi ve çevremizdekileri değiştirebiliriz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hangi Ben?
Non-FictionBir kurgu, bir olay umarak geldiyseniz özür dilerim, alelade bir uygulamadan hazırladığım vasat kapağımın altını sadece kendimle yaptığım kavgalarımla dolduracağım. Belki güzel günler de olur. Bilemem. Belki ertesi gün yazmaktan vazgeçerim ve bir yı...