Kabanata 1

13 0 1
                                    

Okay, so Goodbye Class! See you tomorrow and I want to see your final output tomorrow okay? Don't be lazy guys tomorrow is the last day of our class.

Our Prof. said and like shit? Another drawing na naman?! Guess what, I am now regretting why I chose Architecture! Tsk.

Habang naiinis ako biglang lumapit sa'kin si Andrew and I already know na anong gusto nya sabihin sakin.

"So bro ano? Let's go later ha?" Andrew said.

"Ano na naman ha? Hatdog ka? Puro ka chix, alam mong wala akong time dyan pampalipas oras lang. Ikaw na lang"

I said and he just laugh. Also, he already know that I don't have any time for girls kasi pampalipas oras lang yan sa mga walang kwentang bagay.

Sabay kaming bumababa ni Andrew palagi, and yeah I forgot to mention na he's my kababata and I hate him for being a chickboy. Konti nalang mababasag ko na mukha neto eh napakababaero. Even though I hate girls, ayokong may nasasaktan na babae kasi ang babae minamahal at hindi sinasaktan.

I am already at home and I immediately go upstairs. I told my Yaya na din na later na ko kakain ng dinner. I actually always go upstairs before I eat my dinner because I want to see my mom's face. She died when I was 12, car accident. I miss her so much. I wanna hug her but its too late. She's the only woman that I loved. I want to have a girlfriend soon like her, pero wala na'kong makita tulad nya. Walang hihigit sa kanya.

While I'm sitting on my bed, I heard my Yaya na tinatawag ako so I go downstairs. My dad is already here. Di kami palaging nag uusap pero sumabay na'ko kumain kay Daddy. Yes, I'm Mommy's boy. Di kami madalas mag usap ni Daddy cause he's always busy at his work. He's also an Architect pala. He's the one who told be to be an Architect that's why I chose that course and now I'm regretting. Drawing dito, drawing doon! I hate it!

While eating, biglang nagsalita si Daddy.

" I want you to continue your course Architecture in Italy." I was shocked when I heard that he wants me to continue Architecture in Italy. Napabuntog hininga ako bago ako magsalita.

"Dad, I don't want to study there! You're the one who told me to choose Architecture and now, you're the one naman who deciding where should I study?!"

"That's so unfai----" Dugtong ko sana pero bigla syang nagsalita.

"Why don't you just listen to me?! I'm doing this for you! For your future!"

"No dad! You're doing this for yourself! You're doing this because you want to!"  I said and I immediately go upstairs.

Wala akong magawa sa sobrang inis kahit sanay nakong ganto nangyayari kapag mag uusap kami ni Dad kaya inilaan ko nalang ang oras ko sa paglalaro ng ML. Mas enjoy ko pa'to kesa sa pagd-drawing. Lalo na't Mythic ako.

While playing, I remember that our class will end tomorrow. Syempre tuwang tuwa ako, pero I remember rin na uuwi kami ng province and shit, ayoko! Walang internet doon! Paano ako makakapag ML?! Hanggang pasko pa man din kami doon, tsk.

Sa sobrang saya ko maglaro, at nagtaka ako anong oras na.

Shit!! It's already 1:40AM! Maaga pa naman pasok ko tomorrow! Shit! For sure late na naman ako!

I remember...... Shit! Di ko pa tapos yung output na ipapasa ko para bukas! I hate it!!! I hate it!!!

Volvamos Al PasadoWhere stories live. Discover now