CHAPTER 2

526 15 0
                                    

It was a very tiring day. I did not sleep to finish my research and nagtatampo pa rin si Ace. Nagsinungaling daw ako sa kanya and yes, it's my fault. Wala pa akong time para manuyo kaya hahayaan ko muna syang magtampo hanggang sa lumamig.



''God i'm tired..'' I lay on his bed. Ang sakit ng likod at batok ko. Imagine, from 7 to 7 am, my god. 



I went to the kitchen to get some water and I saw him playing with his Controllers on the couch. I sighed. I drank water before I went to the living room.



''Hey?'' I tried to get his attention but he was busy. I smiled a little. I sat down next to him and hugged his waist



''I'm sorry'' i whispered. I felt sleepy but i need to apologize to him, hindi rin ako makakatulog kung alam kong galit sya sa'kin.



''Don't disturb me'' he said in monotone.



''Sorry na kasi'' i said again. I hug him tightly and closed my eyes.



When i woke up i'm here now at his bed. I felt sleepy pero bumangon ako. When i went outside wala na sya. I felt really tired.



''love?'' I called.



I check my phone. It's 4pm. I fell asleep habang nagso-sorry ako sa kanya. I went to kitchen and there's a prepared food.



My phone vibrated and that woman texted me.



From: Anna

Camille anak, umuwi ka na oh, hindi maganda ang pakiramdam ng Daddy mo



I rolled my eyes and off my phone. 'Camille anak' ew.



''Where's Dad?'' i smiled.



''sa kwarto po'' The maid replied. I smile before i went upstairs. My smile fade as i saw that woman sitting next to Dad.



''Dad'' I sat next to him.



''Akala ko hindi ka na babalik..'' He caress my hands. Then I sighed.



''That will never happen'' I smile a little. I looked at Anna and she's staring at me. I raised my brows.



''Can you please leave us?!'' i sounds irritated. She smile and nod.



''Sana naman ay tanggapin mo na si Anna bilang Mommy mo, anak'' He sounds sick. I don't know pero gusto ko man syang tanggapin, hindi ko magawa.  I can't accept na namatay si Mom nang dahil sa kanya.



''I can't Dad, please ayoko syang pag-usapan'' i sighed.



''Hindi matutuwa ang Mommy mo kung ganyan ang nagiging ugali mo. Hindi ka naman dating ganyan anak'' He said again.



I felt a stung in my heart as i saw a tears forming to his eyes.



''I know Dad but she's the reason why Mom died'' i'm telling the truth! kitang kita ko kung paano nalunod si Mommy.



''I know, but it's been a year anak, tahimik na ang Mommy mo kung nasaan man sya'' i saw his tears fall. I looked away to hide my teary eyes.



''Pahinga ka na Dad, tatapusin ko lang po 'yung research ko'' i stood up.



''Mag-aral kang mabuti anak'' he smile. I smiled and nodded. When I went outside I saw her with a tray of food. She smiled at me but I rolled my eyes and went inside my room.



I'll Be Back, Commander | ✔Where stories live. Discover now