Bab 7 : Kebenaran

26K 145 20
                                    

Loceng berbunyi nyaring, tanda sesi persekolahan pada hari tersebut sudah sampai ke penghujung. Bunyi heretan kerusi dan meja dari setiap kelas kedengaran menandakan para pelajar sedang bingkas bangun untuk pulang. Cuaca kelihatan baik, tiada tanda hujan. Kelihatan Aqis menghampiri pintu belakang kelas untuk menuju keluar.

"Aqis, sini sekejap.." seru Mira dari belakang yang masih belum bangkit dari kerusi untuk pulang.

"Ya mira?" balas Aqis dengan sedikit rasa gemuruh.

"Siapa ambil kau balik hari ni?" soal Mira

"Oh, Ayah Aqis. Biasanya dia lambat, jadi Aqis duduk di kantin dulu sementara menunggu" jawab Aqis.

Mira mula bangun dari tempat duduknya dan menuju ke arah Balqis. Kelihatan beberapa pelajar lain yang masih berkeliaran di koridor seolah-olah tidak mahu meninggalkan kawasan sekolah walaupun sudah dibenarkan pulang.

Mira menunjukkan tanda 'kemari' pada Balqis untuk membisikkan sesuatu.

"Aku nak bawa kau kenal dengan seseorang." bisik Mira.

Kelihatan senyuman di bibir Mira seolah-olah ada plan disebalik ajakan tersebut. Balqis berasa sedikit gusar dengan pelawaan Mira. Namun, tiada daya dan kekuatan untuk dia menolak pelawaan tersebut disebabkan dia tidak juga boleh bergegas terus pulang ke rumah.

Aqis menangguk kecil menandakan setuju. Mira menuju kembali ke kerusinya untuk menggalas beg, lalu memimpin tangan Balqis seolah-olah mereka akrab, membawa Balqis keluar kelas dan menuju ke blok bertentangan dari kelasnya.

Setibanya ke tempat yang mereka tuju, terdapat beberapa lagi pelajar yang Aqis biasa lihat. Antaranya, Azrul yang baru menegurnya sebentar tadi, Raisya, dan seorang pelajar lelaki, juga rakan sekelasnya.

"Selamat datang ke perjumpaan Kelab Pengamal Kesihatan..." kata pelajar lelaki tersebut. Kelihatan Raisya sedikit tersenyum namun keberadaan Raisya di situ membuatkan Aqis berasa lega. Tidaklah dia terasa seperti berada bersama dengan kelompok yang asing bagi dirinya.

"Perkenalkan, Fadli. 'Presiden' 'kelab pengamal kesihatan'." Mira bernada menyindir pelajar lelaki tersebut. Lalu Balqis disuruh duduk oleh Raisya disebelahnya.

Balqis masih lagi dalam keadaan keliru dengan situasi yang berlaku namun ia menuruti sahaja apa yang sedang berlaku. Sementara itu, kelihatan beberapa lagi pelajar lain yang hadir ke 'perjumpaan' tersebut. Kedengaran suara-suara bisikan dari beberapa pelajar lain sambil memerhatikan Balqis seolah-olah sedang mengumpat tentang dirinya namun Balqis ditenangkan oleh Raisya dengan menggenggam tangannya.

"Perkenalkan, ahli baru kita, yang belum lagi mendengar syarahan pembuka dan introduksi 'kelab', Nik Balqis Insyirah." Fadli membuka bicara 'persidangan' mereka yang sedang berlangsung di dalam kelas pelajar tingkatan 1 Durrah.

Kedudukan kelas Tingkatan 1 Durrah ini agak tersembunyi. Memandangkan kelas ini adalah kelas paling belakang bagi pelajar Tingkatan 1, lokasi kelas ini agak berselindung dengan beberapa blok, makmal, dan jauh dari kawasan yang menarik. Yang terdekat hanyalah kawasan berbukit di sebelah pagar sekolah. Kawasan ini hanya sibuk pada waktu persekolahan yang sedang berlangsung dan sebaliknya apabila loceng tamat sesi persekolahan berdering.

"Kenapa dia join kita? Muka macam nerd je?" soal salah seorang pelajar

"Tenang. Asyik tengok muka kau je, naik bosan. Lagipun, kita kekurangan 'bunga'" Fadli berjenaka

"Engkau pun, nasib baik aku yang recruit. Kalau tak, tak dapat 'nikmat' yang kau layaan selama hari ni" tegas Rai yang membela Balqis.

"Geng kita ni, mendapat keahlian hanya melalui 2 cara sahaja. Tiada cara lain selain cara ini. Pertama, kau kena recruit. Kedua, bila kita kantoi." jelas Fadli

"Macam Rai, kalau tak kerana aku dan Mira kantoi dengan dia. Dah tentu tak join kita." Fadli kembali berjenaka bagi meredakan keadaan.

"Untuk Balqis pula, tahziah. Kau dah jadi ahli kami. Kau tak mintak pun untuk join kami, dan kau tak boleh keluar pun dari geng ni." nada Fadli agak serius. Balqis agak takut mendengar perbualan mereka, tentang 'kelab', 'geng', 'nikmat' dan... 'bunga'... Balqis kelihatan sedikit gusar melihat kiri dan kanan takut-takut ada cikgu datang memandangkan perjumpaan mereka itu bukanlah perjumpaan rasmi mana-mana kelab dan seolah-olah satu kumpulan pelajar yang mempunyai motif dan kegiatan mereka tersendiri.

"Selebihnya, eloklah Rai jelaskan kemudian. Cuma hari ini, aku nak perkenalkan Balqis kepada kumpulan kita. Harap layanlah seperti mana aku layan kau, dan kau layan aku. Aku ada hal, apa-apa, rojer!" Dengan bersahaja kata-kata penutup dari Fadli dan terus melulu keluar bersama Mira dan beberapa lagi pelajar lain. Manakala Rai dan Azrul masih lagi kekal di posisi masing-masing.

"Rai, apa semua ni?" Soal Balqis sambil menahan rasa sebak

"Sabar, kita tak ada pilihan. Kau tak ada pilihan." Rai memeluk bahu Balqis sambil mengeluarkan tisu untuk Balqis.

"Apa salah Aqis, Rai? Aqis buat apa? Apa semua ni?" Suara Balqis semakin sebak sementara masih bingung dengan kejadian sebentar tadi.

Azrul bingkas bangun dan memerhati ke arah tingkap. Kelihatan tangan kirinya menyelup poket seluar dan mengeluarkan sebungkus rokok lalu dikeluarkan sebatang untuk dihisap. Api dipetik mengena hujung rokok lalu disedut asap, berkepul-kepul asap terhasil dari dalam mulut Azrul dihembuskan secara perlahan-lahan.

"Tidak ada siapa yang faham dengan sistem kumpulan ni." Azrul bernada serius sambil memerhatikan langit dari celahan tingkap.

"Aku tak nak kau terlibat sebenarnya, Aqis. Tapi, sama macam aku. Kami sendiri pun tak dapat nak elak." Jelas Rai pada Balqis.

"Terlibat dengan apa, elak apa? Kumpulan apa ni?" Soal Balqis yang masih lagi keliru.

Azrul terus mencampakkan rokoknya dan menuju ke arah Balqis. Dia duduk mencangkung berhadapan dengan Balqis lalu menangkat dagu Balqis untuk bersemuka.

"Kelab Pengamal Kesihatan. Ini semua nama 'bullshit'. Kami semua terdedah dengan ganja dan seks bebas!" Azrul menjelaskan pada Balqis yang masih lagi terisak-isak.

Penjelasan Azrul membuatkan jantung Balqis semakin berdebar dan dia merasakan panik tidak tentu hala. Raisya menolak Azrul supaya pergi dari tempat tersebut sementara dia cuba menenangkan Balqis.

"Balqis..... Sabarlah. Nanti kau akan faham. Aku cuba jelaskan....." Raisya cuba yakinkan Balqis.

*******

"So, you will stay here, like, forever?" Khai memulakan bicara setelah lama menghelakan nafas penat

"It seems so. I don't know the future yet but, as far as I know. Maybe?" Jawab Yuni yang sedang menyarungkan seluar dalamnya.

"It will be tough for you then. I will come here often, visit you, to unleashed my beast." Khai berjenaka...

Yuni tersenyum lalu kembali menerkam batang pelir Khai yang sedang lembik. Dimasukkan keseluruhan pelir Khai termasuklah kantung sperma ke dalam mulut dan diuli dengan lidah dengan rakus. Khai kembali terangsang dan menggenggam rambut Yuni yang sedang membangkitkan nafsu syahwatnya kembali. Kelihatan Yuni masih belum puas melawan nafsu serakahnya.....

Bab 8 : Penjelasan --->

[🔞] Balqis InsyirahWhere stories live. Discover now