Ett litet kärt barn

38 1 1
                                    

Ett litet kärt barn föds in i denna värld. En värld där ondska råder. En värld där människor bryr sig om pengar och makt.

Ett litet kärt barn föds in i denna värld med ovetskap om hur verkligheten ser ut. En värld där våld sker dagligen. En värld där människor dör varje dag.

Ett litet kärt barn.. vad lite du vet om världen och vilken värld du har fötts in i. Det finns så många olika sidor på gott och ont.

Ett litet kärt barn, om du bara visste att det samhälle du kommer att växa upp i kommer aldrig att vara tillfredsställd med den du är eller hur du ser ut. Samhället finner alltid något att använda för att trycka ned dig där de använder dina svagaste punkter.

Ett litet kärt barn, i denna värld måste du vara stark. Du måste vara stark psykiskt, om du inte är det så har de dig i sitt hårda grepp.

Ett litet kärt barn, i denna värld kan du inte lita på alla. Var alltid kritisk och låt ingen ta ditt kritiska tänkande ifrån dig, det är det främsta vapnet du kan ha. Tro inte på allt du hör och tro inte på allt du läser. Lita inte alltid på att makthavare ska lösa allt. Tro inte på deras löften, det är bara tomma ord. Makthavare bryr sig om pengar och allra mest av allt, makt.

Ett litet kärt barn, tro på dig själv. Stå upp för den du är och vad du tror på. Låt ingen kontrollera dig. Var alltid kritisk!

Ett litet kärt barn, om du bara visste om hur mycket makt du har.

POESIWhere stories live. Discover now