Hora
Ett ord som slängs hit och dit
Både av killar & tjejer
Unga människor som inte verkar veta vad en hora är
De bara skriker ut det
Utan att ha någon som helst aning om vad en hora faktiskt är-----
Jag tycker det är otroligt sjukt hur själva ordet, hora används bland dagens ungdomar även bland vuxna människor. Ordet förekommer även bland yngre barn, det är både tjejer och killar som uttalar och uttrycker sig med osmakliga kommentarer som gnager sig fast i huvudet. I detta fall är det oftast tjejerna som blir kallade för att vara en "hora" ifall det går i en kort kjol eller i en urringad, kort klänning.Vad är det för samhälle vi lever i? Lär sig barn ingenting längre? Hur uppfostras dem egentligen?
En ung kvinna ska kunna gå naken utan att bli våldtagen, utan att ses som ett sexobjekt eller som en "hora"! Vi tjejer ska inte behöva oroa oss ifall vi känner för att ha på oss en magtröja och shorts på oss en varm sommardag. Vi ska kunna klä oss och se ut som vi vill utan att bli kallade för "horor!" Vad man har på sig har ingen betydelse.
Att folk är så rädda för lite hud förstår jag mig inte på.Det visar bara hur vilken nedsättande syn människor har på andra. Människor är bara helt allmänt okunniga. Totalt pantade.
Hora är en som säljer sex för pengar. Jag tycker heller inte att vi ska klanka ner på dessa människor och se ner på dem. Dem har det jobbigt och har inte det lätt i livet. En del använder det som självskadebeteende, andra för att kunna försörja sig själva och sin familj. Eller i värsta fall, blivit kidnappade av vidriga, äckliga män med nedvärderande kvinnosyn som endast ser kvinnan som ett sexobjekt.
Vi måste våga ta tag i detta och lära barnen vad som är rätt och fel! Både barn OCH vuxna för den delen! Alla som har en nedvärderande syn på kvinnor måste vi läxa upp, helst redan vid barnsben och prata om detta tabubelagda ämne oftare! Vi måste sätta ner foten ifall vi ser någon kvinna bli utsatt för sexuella trakasserier, våldtäkt eller om vi hör någon skrika hora mot någon. Vi måste våga sätta hårt mot hårt!
Vill även tillägga att män också kan bli utsatta men inte i lika stor utsträckning som kvinnor blir.
ESTÁS LEYENDO
POESI
PoesíaÅngest, kärlek, vänskap och allt som hör livet till. © copyright 2017 - justme_nea