03 :: ♡

1.5K 224 8
                                    

haein's

aku masuk kelas dengan air mineral dalam tangan . lepas turun dari rooftop aku sempat singgah beli air .

masuk masuk je aku terus sembam muka kat meja . apa yang jadi tadi , aku still tak boleh lupakan .

" kau okay ke haein? apa jadi " soal chaehi .

aku angkat semula dan pandang dia .

" kau nak tahu tak. tadi kan- "

aku cerita satu persatu apa yang jadi . chaehi setia mendengar .

" aa macam tula. menyampah betul aku dengan lelaki tu "

chaehi tersengih sengih .

" jangan menyampah sangat, kang nanti takut jadi jodoh kau " perli chaehi .

aku gulingkan biji mata . no no , dia bukan taste aku .

" harap dijauhkan. aku taknak dengan diaaaaa "

aku sembam semula muka pada meja . chaehi dah gelakkan aku .

celah mana yang lawak pun aku taktahu .

✧ ✧ ✧

aku balik dengan chaehi dan doyoung . macam biasa diorang berdua akan berkepit manakala aku , lonely kat belakang .

takpe la aku dah biasa macam ni . lagipun aku kena bagi ruang kat doyoung untuk pujuk chaehi .

sebab tadi dorang ada gaduh tapi taktahu pasal apa .

puas aku tanya chaehi sebab apa dorang gaduh tapi dia still taknak bagitahu .

jadi aku malas la nak paksa .

" bye sayang, saya balik dulu dengan haein. " doyoung angguk kepala .

" haein jaga chaehi aku elok elok tau " kata doyoung pada aku .

" iya la doyoung ku, apa saja akan aku lakukan untuk chaehi tercinta kau. tak kisah kalau sanggup bergadai nyawa sekali pun " ucap aku seakan akan dalam drama .

" eh haein macam pelik je bunyi tu " celah chaehi .

aku tersengih . bukan selalu buat drama korea macam ni .

" okay la doyoung, aku gerak du-- eh mana doyoung? "

aku kerut dahi bila figura doyoung dah takde kat depan aku dengan chaehi .

" dia kat sana tu, dengan kawan dia "

tunjuk chaehi kepada doyoung bersama dua orang kawannya .

aku kecikkan mata sebab tak berapa nampak sangat .

eh dia kan ? oh gosh dia la lelaki kat rooftop tadi . arh sudah , macam mana doyoung boleh kawan dengan dia .

tak boleh la macam ni aku tak sukaaaa . mesti hari hari aku kena hadap muka dia .

" chaehi jom balik "

aku tarik tangan chaehi dan cepat cepat jalan melepasi doyoung dan dua kawan dia tadi .

" bye sayang! wei haein jaga chaehi aku! hati hati balik tu " kata doyoung kat aku dengan chaehi .

aku angkat tangan tanda 'ok' tanpa toleh belakang . kang toleh tak pasal pasal lelaki tadi nampak .

- yeah done chap 3 . stay tuned ok readers . thankyou for all support ♡.

youre mine .Where stories live. Discover now