haein's
aku masuk bilik . beg sekolah aku letakkan kat tepi katil .
sekarang ni aku rasa penat sangat sebab seharian sekolah . ditambahkan pula dengan masalah yang menimpa aku tadi kat rooftop .
aku rebah badan atas katil . aku pandang syiling bilik dengan pandangan yang kosong .
muka lelaki siang tadi mula terlintas kat ingatan aku .
kenapa la aku teringat kat dia .
dimples dia , rambut dia , muka dia yang putih tu semua aku ingat .
muka dia langsung aku tak boleh lupakann ! argh jeballl
" sedar na haein! ingat apa yang dia buat kat kau tadi! dia tuduh kau macam macam kot. jangan suka kat dia, faham! "
kata aku kat diri sendiri . aku siap tampar lagi muka aku biar bagi sedar sikit .
aku mengambil nafas lega . rasa lega sikit lepas tampar diri sendiri untuk peringatan .
aku bangun dari katil kemudian aku capai tuala yang tergantung tepi almari dan masuk dalam bilik air untuk mandi .
✧ ✧ ✧
author
jaehyun main henfon dengan khusyuk sekali sampai lucas dengan doyoung datang pun dia tak perasaan .
" kau tengok kawan kau tu lucas, leka main fon je, tapi girlfriend takde pun " sindir doyoung .
kerusi ditarik dua lelaki tadi dan masing masing labuhkan punggung kat kerusi tadi .
" kawan aku kawan kau jugak. " jeling lucas .
bukan jaehyun sorang je takde girlfriend . lucas pun sama .
" aku dengar apa kau cakap doyoung. " ujar jaehyun .
dia angkat kepala pandang doyoung dengan lucas kat depan dia .
henfon dia dah letakkan atas meja . kalau 24 jam hadap benda sama boleh naik bosan dia dibuatnya .
doyoung dah senyum nampak gigi .
" kalau dah dengar tu bagus la, bila nak ada girlfriend? "
" nanti la. lagipun semua tu tak penting. "
" penting... sebab setiap orang perlu lengkapkan hidup dorang dengan pasangan hidup. jadi aku nak kau cari sorang untuk jadi girlfriend kau.. aah bukan kau je, kau pun sama lucas " nasihat doyoung .
lucas tersedak . dia yang takde kena mengena pun termasuk sekali .
" aish aku jugak! aku nanti nanti pun boleh. kau suruh jaehyun jela "
lucas sambung main henfon . malas nak ikut campur . lagipun dia memang suka hidup macam ni .
" a-aku tak tahu tapi aku ada jumpa sorang. budak sekolah kita. " cerita jaehyun
doyoung angguk kepala .
" jadi? kenal la dengan dia. mana tahu boleh rapat " sambung doyoung
jaehyun gelengkan kepala . macam ada yang tak kena .
" taknak la aku, tadi dah la aku tuduh dia macam macam. lepastu nak kenal pulak dengan dia. "
" kau tuduh apa? " soal lucas . dia tiba tiba menyampuk .
sejak bila tah dia dengar perbualan jaehyun dengan doyoung . padahal tadi dia kemain sibuk main henfon .
" macam macam, sampai dia marah " balas jaehyun .
ais lemon tea dia hirup perlahan . dia mula teringat kat perempuan siang tadi .