Yeji mengendahkan percakapan Minho . Dalam otak gadis itu muncul beribu tanda tanya adakah kawan kawannya masih hidup , tapi bukan nak ikhtiar cara untuk cari mereka . Itulah sikap Hwang Yeji . Jiwa penuh ketakutan sudah sebati dengan dirinya sejak azali lagi .
"Yeji , come on ... kalau kau terus macam ni , macam mana kita nak keluar dari sini . At least kalau kita go out of here , kita boleh cari Lia and others ." -Minho cuba memujuk lagi dan lagi .
"Kau pergilah jelah keluar dari sini. Selamatkan diri kau . Takde faedah pon kalau kau tolong aku . Aku nak tunggu diorang kat sini...." -Yeji
Tiba tiba mereka terdengar deringan telefon . Bunyi itu datang dari poket seluar Yeji . Apa maksud nya ? Maksudnya orang call la apa lagi . Yeji kelam kabut mencapai telefonnya di dalam poket untuk elak dari dikesan oleh zombie . Tempat yang mereka berada sekarang tak da la selamat mana .
Saat dia memandang nama yang terpampang di skrin telefon , reaksi wajahnya bertukar gembira tak terkata.
Incoming Call
- Ryujin Babe ♡ -"YA ALLAH ! MINHO ! KAWAN AKU CALL !!!! " -Yeji memberitahu Minho yang curi curi tengok siapa yang buat panggilan itu .
"Alhamdulillah ....tu tandanya diorang masih selamat . Ha jawab la tunggu apa lagi ? " - balas Minho
Yeji lantas menjawab panggilan dari Ryujin . Hati nya lega , syukur kepada Tuhan tidak terkira . Sekurang kurangnya dia tahu yang kawannya itu masih hidup .
"HELLO RYUJIN ! KAU DEKAT MANA !?? YA ALLAH RISAU NYA AKU . AKU INGAT KAU DAH - " - belum sempat Yeji menghabiskan ayatnya Ryujin sudah memotong.
"Yeji , tolong kitorang ...Chaeryeong...." - Ryujin bersuara perlahan.
"Kenapa dengan Chaeryeong ??? Korang semua okay kan ??? Korang dekat mana ??? " - tanya Yeji cemas .
"Kepala Chaeryeong cedera terok ni . Kitorang tengah bersembunyi dekat dalam kereta kat carpark hospital ni. Kau sorang sorang ke Yeji ? " -Ryujin.
"Ya Allah Chaeryeong ...okay aku pergi kat korang sekarang . Kau tunggu tau ! Jangan keluar dari kereta selagi kitorang tak sampai . " - Yeji
"Kitorang ? Kau dengan siapa ni Yeji ? " - tanya Ryujin heran . Setahu dia mereka pergi hospital berlima saja termasuk Lia . Hamba Allah mana yang bersama Yeji sekarang ni ?
"Nanti aku cerita . Aku pergi dekat korang sekarang . See you later bye . " - Yeji memutuskan talian .
"Now kita kena pergi carpark . Kawan kawan aku ada sembunyi kat situ ." - beritahu Yeji kepada Minho yang dari tadi hanya curi curi dengar perbualan mereka di telefon .
"Diorang ada kat situ ? Zombie tak attack diorang ke ?" - Minho
"Mesti la zombie ada . Tapi kita tetap kena redah semua mayat hidup tu . Kau dah janji kan nak tolong aku ? " - Yeji hadiahkan senyuman ada makna khas untuk Minho . Mood terus berubah lepas dapat panggilan daripada Ryujin . Sungguh hatinya sangat lega bila dapat tahu Ryujin dan lain lain selamat . Tapi Lia ?
"Ye ye aku tolong kau . But why kau tak call je kawan kawan kau dari awal . Kalau kau call diorang awal awal , takde nye kau meraung macam kucing hilang anak tadi ." - Minho pon naik heran bila fikirkan balik. Yeji tak guna pon telefon untuk call kawan kawan dia . Last last diorang yang call Yeji dulu .
"Hurmm aku panik sangat tadi , sampai terlupa ada phone dalam poket . Betul jugak cakap kau , kan senang kalau aku call je diorang terus ." - balas Yeji sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.
YOU ARE READING
Run !
AdventureLari untuk terus hidup . Sama seperti dalam filem Train To Busan , kini kota Seoul pula diserang wabak bahaya . Perjalanan sekumpulan remaja untuk selamatkan diri mereka dari diserang zombie . Mampukah mereka bertahan dan selamatkan diri ? Straykid...