Kapitel 1

51 4 0
                                    

Sommarlovets första vecka har precis sprungit förbi och mina dagar har mestadels spenderats i dansstudion. Visst, det kanske låter tragiskt, men jag tycker det är underbart. Förstås har jag inte varit där hela tiden, lite tid på stranden, några fester och shopping har även hunnits med.
Mina föräldrar är skilda, pappa bor längs med kusten och mamma inne i stan. Pappa har en ny och med henne tillkom två låtsasbröder, båda yngre än mig. Jag har även en biologisk bror, Eric, han har nyss fyllt 21 och dessvärre flyttat hemifrån sedan ett par år tillbaka och bor numera i Stockholm.
-Andrea, frukost!! Ropade mamma ifrån köket.
-Kommer! Svarade jag och klev upp ur sängen. Jag drog på mig ett par mjukisshorts och behöll t-shirten som jag sov i på.
-Godmorgon älskling, sa mamma och pussade mig på pannan när jag kom in i köket.
-Jag har väldigt bråttom till jobbet så jag måste tyvärr gå nu, fortsatte hon samtidigt som hon hastigt plockade ihop sina saker. Mamma var klädd i en grå snäv kjol som gick till knäna, och till det hade hon en tunn, vit blus, alltid lika snygg.
-Okej ses ikväll! Ropade jag när hon sprang ut till hallen.
-Vi kanske kan käka lunch i stan eller nåt?! Jag hör av mig! Ropade hon stressat strax innan hon smällde igen dörren.
Jag satte mig ner vid bordet och tog en ostmacka mamma hade brett, plockade upp mobilen och satte på lite musik. Klockan var 10:37 och om lite mer än en timme skulle jag möta upp Miranda vid dansen.
När jag hade ätit upp mackan dukade jag undan och kopplade i mobilen till högtalaren och satte på musik på högsta volym. Sedan dansade jag in på mitt rum och drog ut en blommig croptop och ett par överanvända Levis shorts. Jag drog på mig outfiten och slängde upp mitt långa, bruna hår i en hög hästsvans. Sedan pressade jag ner mina danskläder i min väska, tog en snabb titt i spegeln och klev i mina svarta Vans. Innan jag gick ut ur lägenheten stängde jag av högtalaren och greppade min mobil.
När jag kom ut ur lägenhetsporten slängde jag min väska i korgen på min röda cykel och började cykla in mot dansen.
När jag kom fram var Miranda helt i sin egen värld och lyssnade på musik så jag sprang fram och kramade henne bakifrån.
-Men vad i helvete håller du på med kvinna, försöker du skrämma livet ur mig?! Skrek Miranda förskräckt.
-Kom vi går in, skrattade jag.
När vi kom in i studion hade dom andra redan börjat, men vi tog snabbt igen det. Lektionen som varade i två och en halv timme flöt snabbt på och plötsligt vart den slut.
-Andrea, kan jag bara få snacka lite med dig? Frågade min danslärare Cally, medan de andra eleverna droppade ut från studion.
-Jovisst, vad är det? Svarade jag samtidigt som jag tog väskan över axeln.
-Jo först och främst skulle jag bara vilja berömma dig, du har steppat upp som fan och du platsar verkligen i elitgruppen!
-Nej va glad jag blir, tack, verkligen, avbröt jag och gav henne ett stort leende.
-Jo men du har verkligen karisman, och det där lilla extra. Men nu till en annan sak. Jo jag har fått ett erbjudande att skicka upp en eller flera elever till Stockholm för en audition. Är du intresserad?
-Jo ja det låter jättekul, vad gäller auditionen? Undrade jag.
-Bandet The Fooo, har du hört talas om dom? Frågade Cally.
-Ja dom var väl förband åt Bieber eller nåt, svarade jag lite ointresserat.
-Precis! De söker nu fyra bakgrundsdansare till deras nya turné. Är du på?

Bakom Stängda DörrarWhere stories live. Discover now