Kapitel 2

38 3 0
                                    

-Kan jag tänka lite på saken? Så smsar jag dig senare.. Har lite bråttom, skulle luncha med mamma, svarade jag lite stressat men glatt.
-Självklart, gör så Andrea! Men tänk på hur många dörrar detta hade kunnat öppna för dig, sa Cally och la en hand på min axel.
-Ja du, tack för erbjudandet, känner mig väldigt hedrad, vi ses imorron! Sa jag med ett leende samtidigt som jag lämnade studion.
Vaddå audition? Vaddå pojkband? Stockholm??? Det låter ju rätt roligt men samtidigt lite töntigt kanske, jag menar "bakgrundsdansare till ett svenskt pojkband", hur B låter inte det?
Jag hoppade på cykeln och började dra mig mot mammas jobb. Det var inte så värst långt bort, tio minuter kanske. Jag får nog prata igenom hela audition-grejen med henne.
När jag kom fram parkerade jag cykeln utanför byggnaden och tog sedan hissen upp till 4:e våningen där mammas kontor ligger. Jag gick in genom därpå dörren det stod "Cecilia Jacobsson". Mamma satt vid sitt skrivbord och pratade i telefon så jag gled diskret in och slog mig ner i den bruna fåtöljen. Jag tog upp mobilen och kollade klockan, 13:45, mamma skulle få rast om en kvart. Sedan klickade jag fram instagram och började scrolla lite, inget intressant.
-Vi kan gå lite tidigare idag, jag är vrålhungrig, sa mamma efter hon lade på telefonen.
-Toppen! Sa jag och reste mig upp ur fåtöljen.
Vi tog hissen ner och gick in på första bästa matställe, 'Amazing Thai'.
Under lunchen pratade vi mycket om mammas chef, hon verkade nästan lite förälskad, det unnar jag henne verkligen.
-Jo juste mamma, jag har fått ett erbjudande av min danslärare, sa jag så fort jag kom på det.
-Jaha, nämen vad roligt, vaddå för erbjudande? Frågade hon nyfiket.
-Jo, typ ett pojkband som heter The Fooo söker bakgrundsdansare. Så de ska ha en audition i Stockholm, sa jag.
-Men fy vad roligt!! Då hade du ju kunnat bo hos Eric, jag tror verkligen det blir superkul! Sa mamma väldigt exalterat.
-Jo det hade jag väl kunnat och sådär, men jag känner mig väldigt osäker, jag tror inte jag är bra nog ens.. Sa jag och kollade ner i bordet.
-Men gumman, se det som en kul grej, åk upp till Stockholm, gå på auditionen och sen går det helt enkelt bära eller brista. Sa mamma milt och la sin hand på min axel.
Vi kom överens om att ge det en chans, och jag skickade iväg ett sms till Cally. "Tja!! Du jag är på, det låter jättekul :) Finns det något jag behöver veta? /Andrea" Cally svarade direkt "Åh vad kul! Ja det är bara att packa väskan för du åker imorron! Auditionen äger rum på base23 och du ska ha med dig en egen koreografi. Mitt förslag är den till end of time för den gör du riktigt grymt! ;) Lycka till Andrea, jag tror på dig."
Mamma gick tillbaka till jobbet och jag var tvungen att cykla hem direkt och packa. I farten slängde jag iväg ett sms till mamma, pappa och Eric om att jag åkte på auditionen redan imorron och att jag antog att jag kunde bo hos Eric.

När jag kom hem letade jag snabbt fram min lila resväska, satte på musik i högtalaren som vanligt, och började packa.

Nästa dag ringde väckarklockan på 07:00 och det var dags att åka. Jag gjorde mig snabbt iordning och sedan körde mamma mig till centralen. Hon kramade mig hejdå på perrongen och åkte sedan, som vanligt stressat tillbaka till jobbet. Tåget gled sakta in på perrongen och jag kände hur fjärilarna i magen flög runt hejvilt. Nu händer det tänkte jag för mig själv, jag ska på audition, i STOCKHOLM!!

Bakom Stängda DörrarWhere stories live. Discover now