När vi kommit hem gick jag direkt och rotade efter mina finaste kläder i resväskan. Jag hade inte tänkt på att packa kläder för sådana här tillfällen. Men tillslut fick jag fram två olika outfits, den ena bestod av ett par vita högmidjade jeans och en grå långärmad magtröja. Till det tänkte jag även locka håret och ha en oversize-jeansjacka för att inte frysa. Den andra outfiten bestod utav ett par svarta jeans och en svartvit mönstrad peplum, till det tänkte jag ha min svarta skinnjacka. Efter lite velande så valde jag slutligen den första. Jag plockade ihop de utvalda kläderna och gick in i badrummet för att duscha av mig. Jag är riktigt pepp inför kvällen faktiskt.
När jag hade gjort mig iordning knäppte jag en bild i badrumsspegeln och lade upp på instagram. "Och plötsligt vart man bakgrundsdansare" skrev jag som caption då jag inte kom på något bättre. Sen gick jag ut och lade mig på bäddsoffan och ringde mamma.
Jag berättade hur allt hade gått och hon berättade om sin date igår med chefen haha.. Vi pratade så länge att jag glömde bort tiden.
-Så vad ska du äta ikväll då? Frågade mamma, och då slog det mig.
-Sorry mamma hinner inte prata mer, är jättesen, puss!! Svarade jag samtidigt som jag hetsade på mig skorna och drog till mig min väska.
-Eric?!?
-Ja juste du skulle till Friday's!! Sa han och hoppade snabbt i sina skor och tog bilnyckeln. Vi ruschade ner till bilen och när vi hade börjat köra så kollade jag klockan, 19:52, äe helvete, inte igen.
-Gasen i botten nu Eric, jag är nästan redan sen!!
20:11 var jag framme och blev avlämnad precis framför Friday's.
-Hade gött!! Och ring när du ska hem!! Ropade Eric innan jag smällde igen dörren.
Utanför stod hela gänget samlat, med tillökning av en blond fashionista med en stor svart hatt. När jag kom fram så hälsade hon direkt.
-Hej Michaela, jag hör till killarnas crew, förklarade hon och sträckte fram handen.
-Andrea, svarade jag och skakade hennes hand.
Jag småpratade lite med Michaela på vägen in och hamnade även bredvid henne vid bordet. Andra sidan om mig satt Vincent, och mittemot mig Ogge. Ogge hade på sig en mörk skjorta med väldigt smått blommönster, och en guldig kedja runt halsen.
-Har du dansat länge? Frågade Ogge vänligt.
-Jo ja det har jag väl, svarade jag lite osäkert.
-Det syns verkligen, du är en grym dansare, sa Ogge och nickade. Vincent stötte till mig med sin armbåge lite diskret, som ett "vad var det jag sa?".
-Tack så mycket, hela denna grejen ska bli otroligt kul! Svarade jag och drog håret bakom örat. Han log.
-Ja det tycker vi också, det är helt nytt för oss som jag antar det är för er med.. Du är från Göteborg va? Frågade han.
-Haha ja det stämmer, hur visste du det? Frågade jag med ett undrande leende.
-Din dialekt, bara göteborgare som pratar så charmigt, svarade han.
-Vad får det lov att vara? Frågade servitören bakom mig.
-En Cola och denna tack, svarade jag och pekade i menyn. Han nickade samtidigt som han antecknade och kollade sedan på Ogge.
-Jag tar samma som henne, svarade han och nickade mot mig. Jag var på något sätt smickrad av honom. Jag märkte att han satt och kollade på mig men ville inte visa det.
-Så vart bor du här i Stockholm då? Frågade han efter ett tag.
-Hos min bror, han flyttade hit för något år sedan, svarade jag.
Vi fortsatte att snacka om lite allt möjligt tills maten kom in då nästan alla runt bordet tystnade och Katia ställde sig upp.
-Jag vill utbringa en skål till våra nya fantastiska dansare, det ska bli jättekul att jobba med er! Sa hon och höjde glaset, likaså vi andra.
YOU ARE READING
Bakom Stängda Dörrar
FanfictionAndrea är en glad 16-årig göteborgare, som brinner för dansen. Hon har precis gått ut nian och en sommar full av förändring väntar. Allt börjar när hon får ett erbjudande av sin danslärare om att gå på en audition i Stockholm. Fyra platser som bakgr...