Drie uur eerder.
Sander:
Ik staar al een tijdje naar de bar waar mensen in en uit lopen ik zucht diep, dit is nutteloos ik zie niemand verdacht.Ik kijk op mijn telefoon, 20:00 staat op het scherm.
Dit kan lang gaan duren tot de dader er is, of ik rij even een rondje om de stad en kom dan terug?Nadenkend over wat ik wil doen zie ik ineens de jongen die ik eerder zag, hij draagt nog steeds zijn pet waardoor ik zijn ogen niet kan zien.
Ik staar een tijdje naar de jongen die naar de ingang loopt en naar binnen gaat. Ik kauw even op mijn lip, zal ik ook naar binnen gaan? Ik twijfel even maar ik besluit dan toch maar om uit te stappen en naar de bar te lopen, en loop vervolgens naar binnen toe.Als ik binnen ben kijk ik meteen onderzoekend rond, ik zie vier mannen bij de pooltafel, twee mannen en die jongen bij de bar. Iedereen lijkt mij rond de 35-40 jaar op die jongen na die lijkt mij een stuk jonger rond de 20 denk ik.
Ik loop naar de bar toe en ga op een kruk zitten en al snel loopt de barman naar mij toe.
"Wat kan ik voor je pakken?" Vraagt de barman aan mij "Doe maar een 0.0"
De barman knikt en loopt weg om even later mij een flesje 0.0 te geven, ik bedank hem en neem een slokje.Even kijk ik in mijn ooghoek naar de jongen die een kruk veder op zit, hij heeft een glas cola in zijn hand met ijsklontjes. Ik ben nieuwschierig naar hem maar ik ben zelf niet echt een prater, al helemaal niet tegen vreemde. Maar als ik die moordenaar te pakken wil krijgen moet ik meer informatie krijgen over hem.
Ik zucht diep en besluit dan iets te gaan zeggen "Maar eng dat er een moordenaar rond loopt in de stad." Ik zie de jongen opkijken naar mijn, ik zie nu ook dat hij licht blauwe ogen heeft.
De jongen knikt even "Ik heb het gehoord ja, dat er een moordenaar is." Ik knik even en ga me verzitten zodat ik naar de jongen ben gedraaid. "Ik hoop dat hij nu niet komt, als ik het nieuws moet geloven is er hier in de buurt al drie moorden gepleegd." Zeg ik.
"Ja heb ik ook gehoord, maar een eng idee stel je voor." De jongen kijkt kort de bar rond en dan weer naar mij. Ik neem een slokje van mijn drinken en kijk hem aan, hij heeft eigenlijk best mooie licht blauwe ogen waar je in kan verzinken. Ik schud die gedachtes van me af en knik dan maar "Tja stel dat."Blijkbaar hoort de barman ons want hij loopt onze kant op "Wie moordenaar ook is, hij maakt mij niet klein." Ik kan een zacht gegrinnik niet onderdrukken "Oh ja?" De barman knikt en pakt van onder de bar een stale knuppel "Anders maakt hij kennis met mijn vriend." Ik hoor hoe de jongen zacht moet lachen erdoor "Handig, maar is het niet illegaal?" Vraagt hij. "Hhmm... wat die moordenaar doet is ook illegaal." Zegt de barman droog. Ik knik klein "U bent in ieder geval er op voorbereid." Zeg ik waarop de barman knikt en zijn knuppel weer weg legt.
Ik richt me weer op de jongen als de barman weer weg legt "En jij? Je komt me niet bekent voor." Zeg ik, hij draait zich naar mij toe "Klopt, ik ben laatst hier naar toe verhuist." Antwoord hij. Ik knik even en neem een slokje van mijn drinken "Alleen?" Vraag ik, ik kan mezelf soms wel slaan door mijn nieuwschierigheid. Maar tot mijn opluchting heeft hij niks door en antwoord "Ja."
"Nou welkom in de stad." Zeg ik maar ergens diep van binnen krijg ik het gevoel dat hij liegt en hier langer woont.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hey Hey.
Ik ga proberen om de hoofdstukken zo rond de 600 woorden te maken.
Niet te kort maar ook niet te lang of niet?Bye X
JE LEEST
The murderer and the cop (BxB) ON HOLD
Misterio / SuspensoEen meedogenloze moordenaar die altijd de politie weet af te schudden of ze op een dood spoor weet te lijden. En een agent die de heft in eigen handen neemt en zelf op zoek gaat naar de moordenaar. Maar wat gebeurt er als ze elkaar tegen komen? Gaat...