6. Plan B

71 4 0
                                    

Sander:
Met een zucht plof ik op mijn bureau stoel, slapen ging amper omdat ik te veel vragen had die me wakker hielden. Maar ik heb misschien een idee hoe we in contact kunnen komen met de 'Shadow killer' tenminste als hij/zij het ook wil.

Na kort twijfelen sta ik op en loop ik naar het kantoor van mijn baas Meneer Jansen. Ik klop op de deur waarna ik naar binnen stap, Jansen kijkt op met zijn donker bruine ogen van zijn papier werk naar mij "Agent Smith wat brengt u hier" Zegt Jansen met zijn zware stem waar je de rillingen van kan krijgen. Ik neem plaats op de stoel tegenover hem "Goedemorgen meneer, ik denk dat ik een idee heb van hoe we in contact kunnen komen met 'Shadow killer' " Zeg ik meteen wanneer ik zit.

Jansen neemt een slokje van zijn koffie, terwijl hij een wenkbrauw op trekt "En dat is?" Vraagt hij. Mijn mondhoeken krullen langzaam iets omhoog "Nou meneer, een krante bericht die alleen de killer begrijpt."  "Dus een geheim bericht?" Vraagt Jansen voor verduidelijking, waarop ik knik.

Ik zie hem nadenken, zou hij het een slecht idee vinden? Of juist goed? Deze vraag blijft in mijn hoofd tollen tot Jansen eindelijk knikt. "Klinkt niet slecht, en misschien werkt het ook wel." Door die woorden glimlach ik meer "Als jij samen met agent De Jongekant een bericht voorbereid regel ik de krant wel oké?" Ik knik meteen instemmend "Komt goed meneer." Zeg ik waarna ik opsta. Jansen knikt even en richt zich weer op zijn papier werk waar hij eerder mee bezig was, terwijl ik zijn kantoor uitloopt en naar Julius zijn kantoor ga.

Ik klop aan voordat ik naar binnen ga "Hey Julius." Begroet ik mijn collega die aan zijn bureau zit. Julius kijkt op van zijn laptop "Morgen." Begroet hij me terug, ik neem plaats op de stoel tegen over hem. "Julius ik heb een plan en ik heb jou hulp er een beetje bij nodig." Zeg ik meteen wanneer ik zit. Hij kijkt me aan met een vragende en nieuwschierige blik waardoor ik hem mijn plan uitleg.

"Dus een geheime kranten bericht voor de moordenaar?" Vraagt hij na mijn uitleg, ik knik "Ja en wij moeten die maken." Ik zie hem even denken en vraagt "Wat van soort bericht had je in gedachtens?" Nu moet ik na denken, ik heb daar namelijk nog niet over na gedacht.

Later.

Met een goed gevoel loop ik terug naar Jansen zijn kantoor, ik en Julius hebben lang na gedacht en veel verschillende berichten gemaakt. Maar deze is gewoon perfect, als deze het hem niet word dan zal geen één bericht helpen.

Ik klop op de deur van zijn kantoor en stap na dat ik een 'Ja' hoorde naar binnen. Ik neem weer plaats tegenover hem en Jansen kijkt me nieuwschierig aan "Laat maar zien wat je hebt." Met een grote glimlach overhandig ik het papier waar het op is geschreven. Jansen neemt het van me aa en begint het door te lezen, soms knikt hij even tijdens het lezen maar ik hoor geen kritiek of iets.

Wanneer hij hem heeft door gelezen kijkt hij me aan "Ziet er niet slecht uit Smith." Zegt hij dan, ik moet erdoor glimlachen "Denkt u dat deze in de krant kan?" Vraag ik voor de zekerheid. Waarop Jansen knikt "Ja, deze gaat in de krant maar we hebben wel geduld nodig." Zegt hij en ik snap wat hij bedoelt, het kan misschien paar dagen kosten tot het bericht word gelezen door de killer... of hij word niet gelezen...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hey!
Sorry voor de late hoofdstuk.
Maar ik had eindelijk een oplossing voor het probleem waar ik al lang tegen aan keek.

In ieder geval.
Bedankt voor jullie geduld en hopelijk tot snel!

The murderer and the cop (BxB) ON HOLDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu