- Cassandras perspektiv -
Vi satt i killarnas fikarum som dom hade i studion. Jag hade precis fått en kopp kaffe av Daff. Daff hade satt sig sa:
"Ska ni berätta nu vad som har hänt?"
"Ja" svarade killarna kö
"Vem av har äran att ha berättarrösten? Då menar jag vem som ska berätta hela händelse" frågade Katia
"Jag kan göra det, eftersom Felix fick berätta för sina föräldrar" svarade Oscar"Oscar satt helt tyst med en bulle i handen i en stund.
"Det är så att det vi gjorde ångar vi oss jättemycket." sa Oscar
"Bra fortsätt" sa Katia uppmuntrande till Oscar
"Kan inte jag få berätta i en rum för Cassandra?" Frågade Oscar
"Om det känns lättare så visst" svarade Daff
"Tack"Jag ställde mig upp efter Daff sa att det var okej. Jag och Oscar gick ut från fikarummet och in till danslokalen.
"Omg, vad stort det är, i skillnad med bilderna jag hade sett"
"Ja, eller hur" svarade hanVi gick och satte och på tjockmattan, som låg i ett hörn.
"Okej, det var så här" började han
Han tog en djup andetag och fortsätter med att berätta.
"Jag och killarna var här i danslokalen och övade in nya danssteg till nya låtar, tills Daff kom in och sa att vi kunde ta en paus, så det gjorde vi. Vi gick in i vårar upphållnings rum. Jag gick la sig i sängen och vilade, Felix och Ogge gick och satte oss vid borden och spelade kort och Omar satte sig i gungfåtöljen. Felix och Ogge spelade skit gubbe, tro jag eftersom Felix skrik jag vann flera och Felix är ovanligt bra på skit gubbe"Felix kom in i danslokalen och satte sig bredvid mig.
"Hur långt har du kommit?" Frågade han när han precis satte sig
"Till när du och Ogge spelade skit gubbe"
"Han berättade att du är ovanligt bra på skit gubbe och det är nog för att du är en" sa jag med ett skämtsam leende mot Felix
"Jag är ingen skit gubbe" svarade felix med ett leende tillbaka
"Skojade bara. Försätt nu Oscar" sa jag
"Japp. När dom hade spelat färdig efter typ den tionde omgången kom Kat in och sa att vi kunde åka och käka något, så det gjorde vi. Jag och killarna gick ut och satte oss i våran limousin och började åka iväg. Vi kom till en kina resturang och vi gick in och beställde. När vi var färdiga, så sa vi till kvinnan bakom kassan att sätta notan på studion. Det gjorde hon och vi tackade och gick ut och satte oss i limousinen igen och åkte iväg. Efter en halvtimma åkte vi fortfarande och det tyckte vi var konstigt eftersom det tar typ 10 min till studion från restaurangen med limousinen, så vi frågade chauffören var vi var så berättade han att det var trafik stopp vid den vanliga vägen så vi fick ta en annan väg. När vi hade kommit en en bit, så sa Ogge, är det inte Cassandra och det var ju du. Så vi körde efter henne en liten stund och sen körde vi fram till henne. Jag hoppade ut från limousinen och tog ena handen för dina ögon och den andra för din mun och släppte in dig i limousinen och körde i väg. Inne i limousinen så sövde ner dig och hade sex med dig"Jag började tänka på hela händelsen som Oscar hade precis berättade. Hur dom hade sex med mig medan jag var försvarslös.
"Förlåt, vi ångrar det jättemycket" sa Oscar med gråtandes.
"Det är okej. Vi går tillbaka nu"Vi ställde oss upp och gick tillbaka till fika rummet. när vi kom in så satt alla andra knäpptysta.
"Gick det bra??" Frågade Daff
"Asså, det är så orättvis" skrik jag
"Jag vet, förlåt" sa Felix gråtandes och rädd
"Jag vill också ha gratis Kina mat"
YOU ARE READING
Den oväntade kärleken
Teen FictionKort beskrivning vad som har hänt Huvudpersonen i berättelsen heter Cassandra. Cassandra var ute och motionerade bort all onyttigheter som hon har fått i sig under helgen. En halv stor limousin åkte sakta efter henne. Hon tänkte inte så mycket på d...