Förlåtelse

607 15 0
                                    

Del 1

- Felix perspektiv -

När vi kom in i rummet där vi skulle ha möte, så såg jag att mamma och pappa var redan där.

"Hej älskling" säger mamma när hon ser Felix

"Hej" svarar jag

"Mår du bra"

"Ja" ljög jag, fast jag inte ville

"Är det säkert?" frågar pappa

"Nä"

"Kom älskling"

Jag gick och satt mig i mammas knä och kramade om henne.

"Berätta för mig vad som har hänt" sa mamma med en lugn och tröstande röst

"Det går inte" svarar jag, medan jag kände hur en tår trillade ni på min kind.

Om jag berättar vad som har hänt för mamma så kommer hon blir skitförbannad. Men det kan jag förstå. Varför skulle hon vara snäll mot en våldtäktsman.

"Jag är en våldtäktsman" sa jag med en nervös min

"Va??"

"Sluta nu med sånna dumheter, Felix" sa pappa med en lite små irriterat röst.

"Det är sant. Tyvärr" skrik jag med tårar i ögonen.

"Berätta Felix, annars gör jag det" sa Oscar.

"Okej" svarar jag Oscar. "Det var så här. Jag och killarna var i danslokalen och övade in nya danssteg till nya låtar, tills Daff kom in och sa att vi kunde ta en paus, så det gjorde vi. Vi gick in i vårar upphållnings rum. Oscar gick la sig i sängen och vilade, Jag och Ogge gick och satte oss vid borden och spelade kort och Omar satte sig i gungfåtöljen. Jag och Ogge spelade skit gubbe och jag vann flera gånger som vanligt"

"Skryt måns" avbröt Ogge med lite ett ironisk leende

"haha. När vi hade spelat färdig den tionde omgången kom Kat in och sa att vi kunde åka och käka något, så det gjorde vi. Jag och killarna gick ut och satte oss i våran limousin och började åka iväg. Vi kom till en kina resturang och vi gick in och beställde. När vi var färdiga, så sa vi till kvinnan bakom kassan att sätta notan på studion. Det gjorde hon och vi tackade och gick ut och satte oss i limousinen igen och åkte iväg. Efter en halvtimma åkte vi fortfarande och det tyckte vi var konstigt eftersom det tar typ 10 min till studion från restaurangen med limousinen, så vi frågade chauffören var vi var så berättade han att det var trafik stopp vid den vanliga vägen så vi fick ta en annan väg. När vi hade kommit en en bit, så sa Ogge, är det inte ..."

Den oväntade kärlekenDonde viven las historias. Descúbrelo ahora