27

595 25 2
                                    

"Kau tengok apa Din? Pelik aku tengok dari tadi tenuñg phone?" Mad duduk disebelah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kau tengok apa Din? Pelik aku tengok dari tadi tenuñg phone?" Mad duduk disebelah. Din hulur phone.

"Tengok Aina? Kenapa kau? Kau suka Aina kan?" Din pandang muka Mad.

"Jerit bagi satu academy dengar" Mad tutup mulut.

"Kau suka Aina?"

"Aku tengok muka dia, cantik Mad. Berpeluh training pun lawa. Tu baru cucuk subang dilengan. In pun sama. Semua dia orang ada subang ditangan aku tak faham"

"Fahsion. Muka Aina Mad betul macam perempuan Arab kan. Uncle Airel handsome, Umi Zahra cantik, macam mana anak tak lawa? Bertuah sapa jadi suami" Kuat Mad ketawa.

"Kau macam angau ja. Tak pernah aku tengok kau macam ni Din. Serius kau. Mengorat lah"

"Mengorat? Nampak ni lebam paha aku baru saja kena tendang. Kalau aku cakap aku suka dia, Satu das bagi kat aku mati terus"

"In sekarang kurang angin kat aku. Manja ada lah. Kalau tak pregnant kau rasa tak ke aku kena tengking masa training, suami tah ke mana"

"Aku nak ada isteri juga Mad" ketawa Mad.

"Parah kau ni. Nanti balik KL kenduri aku mana tau Aina melamar kau"

"Kau jangam buat lawak bodoh okay. Aku kahwin nak suruh daddy buat wedding grand lagi dari wedding kau. " Ketawa Mad.

☺☺☺☺

"Aiman tak faham abang dengan Arya. Dulu suruh iya iya In nikah, sekarang dah nikah dah pregnant cakap pulak kenapa In pregnant cepat sangat, masih muda. Aiman mati akal abang" Aiman buka botol ubat hulur pada Haikal.

"Itu lah abang pun tak faham. Semalam Kak Alaika beritahu marah In. Gaduh semalam Kak Alaika dengan Arya."

"Aiman tahu. In menangis semalam."

"Zahra pun makin naik kepala, cakap dengan Airel lebih kurang. Semalam gaduh lagi dengan Camelia. Tahu kan abang kesayangan dia. Zahra merajuk, Camelia merajuk Airel yang pening"

"Abang tinggal kita tiga saja 2nd generasi Zhang's. Lelaki terakhir."

"Abang akan susul seterusnya"

"Tolong abang jangan cakap Aiman tak mahu dengar." Haikal ketawa.

"Minggu depan KL, lama sungguh tak balik. Balik rumah atas bukit. Akan ingat semua kenagan. Kak Ika"

"Ya abang. Sentiasa dalam hati, ingatan kita semua"

"Aiman nak pergi shipping abang nak pergi sama?'

" abang balik office dulu, meeting dengan junior arkitek"

"Aiman pergi settle hal kerja cuti seminggu."

"Sama lah"

☺☺☺☺

Mad, masuk dalam bilik lihat In sedang tidur. Mad duduk ditepi. Cium bibir In.

Budak Setan Where stories live. Discover now