💣Bab 55 (Part 1)💣

2K 92 5
                                    

Rose masih lagi menglamun jauh tanpa dia sedar Lucas masuk ke dalam biliknya.

"baby,what happen to you? Berapa kali abang ketuk pintu baby tak dengar so abang masuk jer terus. Baby ada masalah ke? Tell me what happen?"

"abang Lucas,ada apa masuk bilik baby ini? tak ada lah baby tengah tenangkan fikiran esok cikgu bagi kuiz soal fizik. Tu yang ganggu fikiran baby sekarang ini dah lah baby belum study lagi ini. Ohh ya abang nanti baby nak pergi ke rumah Eriqa sekejap nak study bersama"

"yelah tu...eleh baby kan pandai benda macam tu kacang je bagi baby sebab tu kan seubjek favourite baby buat apa susah nak study bagai. Nak abang hantarkan ke?"

"kepala hotak kau kacang. Kau fikir nak benda ya senang ilak kah mentang2 aku tok pande bab ya kau lom coba gk giney kau mok susan ayat ya lok sebelom kau jawab soalan ya(kau fikir benda itu senang je,tahu lah aku pandai bab tu kau belum cuba lagi macam mana nak susan ayat dulu sebelum jawab soalan tersebut) kan dah keluar bahasa Sarawak hahaha"geram Rose

"hihihi jangan marah lah cik kak nanti cepat tua tak cantik dah muka baby tu nanti. Amboi dia marah sampai terkeluar bahasa Sarawak dia"

Telefon Rose berbunyi menandakan ada panggilan masuk....

ERIQA SENGAL CALLING......

Rose terus mengangkat panggilan tersebut Lucas terus berlalu pergi dari bilik Rose.

"Rose,kau kat siney?dah lah ku nunggu kau kat sitok alu lom sampe juak kau tok mok mati ku nunggu kau tok ehhh cepat ikit kau(Rose,kau dekat mana? dah lama aku tunggu kau dekat sini belum sampai juga kau ini dah nak mati aku tunggu kau ini cepat sikit kau eishh)"

"boleh sik kitak ya saba ikit dalam 5 minit macam ya kamek sampe. Iboh jak kitak dah balit lepas kamek sampe kat sia sapa gk ngan kitak sia tek?(boleh tak kau sabar sikit dalam 5 minit macam tu aku akan datang. Jangan je kau dah balik lepas ku sampai dekat sana nanti siapa lagi ada dekat sana?)

"macam biasa anak buah kita je.Cepat ikit boleh sik kamek kelaparan segal nunggu kitak jak tuk!(cepat sikit boleh tak aku dah kelaparan ini gara2 tunggu kau je lagi)"

"eleh,sapa nyuroh kau sik makan? pegi makan kitak nun iboh nunggu kamek sampe bok kitak mok makan juak.Kitak fikir kitak ya biak kecik mok disuap gia(siapa suruh kau tak makan?dah pergi makan sana jangan tunggu kau sampai baru kau nak makan. Kau fikir kau tu budak kecil legi nak suap bagai macam tu)"

"dah aku cau dulu"

Rose terus menyambar bag nya di kerusi,dan ambil hoodie favourite nya di dalam almari. Rose meminta kebenaran

LEON POV
Leon termenung jauh sekali sambil memgang gambar Rose yang candid itu.

"Sangat perit sekali untuk pergi jauh tinggalkan orang yang kita sayang. Kalau lah Elize dapat terima tentang perkerjaan rahasia aku tu. Tapi itu cuma khayalan aku saja"

M.A.F.I.A (S.U)Where stories live. Discover now