kısa bir ön sohbet

1.3K 77 99
                                    


Wattpad giderek çirkin bir hal alıyor.
Hiç lafı evirip çevirmeden rahatsız olduğum konulardan bahsetmek istiyorum.

Mesela 12 yaşındaki kız 18+ kitap yazıyor. Kitabın altına, 18 yaşın altı sakın okumasın yazmış. Zaten wattpadde 18 yaşın altındakiler bu tür kitapları okumuyor olsalardı cinsel içerikli kitapların okumaları milyonları bulmazdı.
Wattpadin yaş ortalamasının 11 ila 13 arasında ülkeden ülkeye değiştiğini biliyor mudunuz?

Gelgelelim diğer konulara wattpad hormonları tavan yapmış ergenlerin elinde. Kitaplarda cinsellikten başka bir şey yazılmıyor. Bu ilişkiler iki kişinin rızasıyla olsa yine neyse!

Tecavüzcüsüne aşık olan mı dersin yolda gördüğü kadını çok seksi buldu diye eve kapatıp onunla zorla birlikte olan mı dersin?

Nasıl bir kafa yaşıyorsunuz anlamıyorum ki? Nasıl sırf yakışıklı diye bir erkeğin bir kıza cinsel istismarını şirin gösterebiliyorsunuz?

Bu tür kitapları yazan şuursuz, düşünmekten yoksun, beyinsiz arkadaşlar. Kendinizi bir kere olsun o yazdığınız karakterin yerine koyabilir misiniz?

Mesela okulda sizin açık bacaklarınızdan tahrik olan çok yakışıklı bir dallama sizi zorla eve götürse istismarda bulunsa siz bu hayvan bile diyemediğim varlığa sırf yakışıklı diye aşık mı olacaksınız yani?

Şuan yaklaşık 15 milyon okunmuş ve kitap olmuş bir kitap var wattpadde. 5-6 yıl önce 14 yaşımdayken okuduğum bu kitap gerçekten psikolojimi bozmuştu.

Ana karaktere 6 arkadaş sırayla tecavüz ediyorlar. Sonra bu kız bunların arasından en yakışıklı ve zengin olanla sevgili oluyor,  geriye kalan 5 kişi de bu kızın arkadaşlarıyla sevgili oluyor ve bunlar mükemmel bir arkadaş grubu oluyorlar. Kıza tecavüz edenlerden biri sevgilisi diğerleri de en yakın arkadaşları oluyor kızın.

Tiksindiniz değil mi?

Bu anlattığım konu kitap oldu. Ve bu kitaba ne zaman eleştiri gelse kitabın fanları kuduz köpek gibi saldırıyor. Ki bu kitabın fanı olunacak neyi var anlamış değilim.

Mesela biri:

"Kız tecavüzcüsüne aşık oluyor, okumayın" yazmış kitap yurduna

Kitabın fanının verdiği cevap ise çok ilginç.
"İnsanları yanlış yönlendiriyorsun. Bir kere onların çok masum bir aşkı var"

Ben çok masum aşklar gördüm ama hiçbirinde adam kadını DÖVMÜYOR, TECAVÜZ ETMİYOR, ZORBALIK YAPMIYORDU.

Bu tür kitapları okuya okuya her şeyi normalleştirmeye başladınız!

Artık kendinize gelin. Bu tür kitaplara prim vermeyin!

Yarın evlendiğinizde veya sevgiliniz olduğunda yol kenarında dövülerek öldürülmüş bir şekilde bulunmak istemiyorsanız hiçbir kadın istismarına göz yummayın.

Bu mecrada çok başarılı erkekler var. Hiçbirinin bir kadını bile aşağıladığını görmedim.
nNevah  Gözlük kitabının yazarı. Bir erkek olmasına rağmen aşkı nasıl ince ve zarif anlatıyor.
Ama nasılsa bir kadın hemcinsini yani başka bir kadını rezil durumlara getirebiliyor. Bunu anlayamıyorum. Nasıl bir kadın başka bir kadını bu kadar aciz, bu kadar çirkin bir hale sokabilir?

Rica ediyorum koyun gibi her önünüze geleni okumayın. Eğer beni bir ablanız kabul ederseniz gelin birlikte bu tür kitapların rezilliklerini anlatalım. Yazalım çizelim burada.

Bir kadını bile kaybetmeyelim. Birlik olursak değiştiremeyeceğimiz güzelleştiremeyeceğimiz hiçbir şey yok. Eğer benimleyseniz buraya bir tarih bırakın ve birlikte hikayemizi yazmaya başlayalım.

Kadın haklarını ihlal eden bir kitap gördüğünüzde hemen şikayet edin ve bana mesaj atın.

Görüşmek üzere.

Cringe Kitaplara EleştirilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin