~Kapitel 1~

23 0 0
                                    

~Sara's perspektiv~
Jag och Felix hade flyttat till en liten lägenhet i Stockholm. Det fanns forfarande massa flyttkartonger på golvet i vardagsrummet som vi inte hunnit fått upp än. Men de mesta var på sin plats.

Vi hade ett stort vardagsrum och kök, en ganska liten toa men den räckte bra till två personer och ett rätt stort sovrum med en stor vit dubbelsäng i.

Felix var med killarna i studion och övade på några nya danssteg. Jag hade blivit väldigt bra vän med killarna, dom kändes nästan som mina brorsor, jag hade inga riktiga syskon för pappa hade lämnat mig och mamma när jag var 5månader.

Killarna brukar ganska ofta hänga här nu när jag och Felix flyttat ihop, så vi fick inte så mycket tid tillsammans på senaste tiden. När klockan var 20:00 kom Felix hem. -Hej älskling, sa Felix när han kom in och stängt dörren efter sig. -Hej hjärtat, ropade jag från vardagsrummet.

Felix fixade en macka i köket och gick sedan och satt sig i soffan bredvid mig. -Hur har dagen varit?, frågade jag. -Den har varit bra, jag är ledig i 2dagar nu, sa Felix glatt. -Åh, vad mysigt, då får vi lite tid tillsammans, sa jag och log. -Ja, super mysigt, sa Felix och kysste mig mjukt på läpparna.

Vi båda röck till när de plötsligt knackade på dörren. Vi reste oss upp och gick mot den vita trä dörren. Jag drog ner handtaget och möttes av våra grannar, dom så kallade "fjortisarna".

Det var tre tjejer, den ena hade långt och ljust hår som räckte nästan ända ner till rumpan och en kort liten klänning, en med ljusbrunt hår upp satt i en toffs som hade shorts och ett linne och en med mörk brunt hår och en kort kjol och ett linne, dom alla tre hade nästan vita läppar.
-Hej!, sa hon med ljust hår. -Hej, svarade jag lite smått surt eftersom dom kom över typ nästan varje dag. -Vi ska ha ett party imorgon och vi undrar om ni skulle vilja komma?, sa hon med brunt hår. -Ja, de kan vi väll, sa Felix och log lite.

Är han inte helt klok eller?! Hur kan han "vilja" gå hem till dom? -Åh vad roligt!ni kan komma 20.00 imorgon kväll, sa hon med ljust hår. -Okej vi ses då, sa Felix och stängde dörren. Jag fattar inte hur...asså hur kan han ens vilja gå dit, hem till dom där!

Klockan tickade på och plötsligt var klockan redan 01:27 och vi båda började bli trötta. Vi båda gick och borstade våra tänder och gick sedan in i sovrummet. Jag lag mig i sängen tätt intill Felix bara mage. Man måste ju erkänna att hans magrutor är helt perfekta. Vi båda somnade fort i varandras famnar...
-
-
-
Hoppas att ni tyckte om första kapitlet av denna novell💖jag ska försöka att skriva så ofta som möjligt men när skolan börjat kommer de nog inte bli så bra UPD✋💕aja...kommentera gärna vad ni tyckte om den hittills😘

Livet är som en käftsmäll.Where stories live. Discover now