Güne yan komşumuzun horozunun ötüşüyle uyanarak başladım. Kalkar kalkmaz yatağımı topladım. Elimi yüzümü yıkayarak çatı katına kahvaltı yapmaya çıktım. Kahvaltılarımızı çatı katında yapıyoruz genelde.
Hemen hemen her sabah olduğu gibi yine omlet vardı masada. Kardeşim hariç omleti sevmeyen yoktur bizim ailede. O yüzden kardeşim simit ile yapar kahvaltısını. Kafası eserse bazen tost hazırlar kendine. Bazen bende eşlik ediyorum ona tost yerken. Elinin lezzeti ayrı bir tat katıyor yaptığı tostlara. Kardeşim diye söylemiyorum ama mükemmel tost yapar.
Herkes doyduktan sonra masayı içeriye taşımaya başladım. Annemde bi yandan bulaşıkları yerleştiriyordu. Masayı silerken o yağmurlu havada tanıştığım çocuğu gördüm. Neydi onun adı yaaa? Hehhh. Furkandı sanırsam. Turuncu kulaklıklarıyla koşu yapıyordu. Selam vermeye yeltenmiştim ama kulaklıkları olduğu için duymaz diye düşündüm. Beni görmesin diye içeriye gittim aniden. Annem bu telaşımı görünce hemen ne olduğunu soruşturmaya başladı. Ne diyeceğimi pek bilemesem de bi türlü geçiştirdim annemin sorularını. Ve hemen odama indim. Nedense bi heyecan kaplamıştı içimi. Kalbim küt küt atıyordu sanki çıkacakmışçasına. O çocuk farklıydı sanki benim için. Çünkü daha önce böyle tuhaf duygular hissetmemiştim. Korkuyordum. Ya kapılırsam o rüzgârına¿ Ya üzülürsem sonrasında¿ Hiç bilemiyorum ne yapacağımı. Danışacak birisi bulmam gerekiyordu. Bir an içimden anneme durumu anlatmak geldi. Ama hemen sıyrıldım o düşünceden. Çünkü benim annem böyle aşk meşk konularını anlayışla karşılamaz. Daha yaşın kaç senin gibi şeyler söyleyerek başının etini yer az çok tanıyorsam. Bu yüzden yeni bir arkadaş bulmam gerekiyordu. Sır tutmasını bilen, güvenilir, dertlerimi dinleyecek, her düştüğümde elimden tutup kaldıracak bir arkadaş bulmam gerekiyor. İllaki bulurum diye düşünüyorum. Çünkü bir hafta sonra okullar açılacak. 1-2 ay içerisinde yakın arkadaşlık kurabileceğim birisi olur diye düşünüyorum. Yani umarım olur. Nasıl davranacağımı bilmediğimden dolayı kalbini kırarım diye korkuyorum açıkçası. Bu yüzden tecrübe edinebileceğim birisiyle tanışmak istiyorum okullar açıldığında.
Günler çabuk geçiyor. Akşam olmuştu neredeyse. Duş alıp saçlarımı kuruttum. Ardından dişlerimi fırçalayarak odama doğru gittim. Canım ayıcıklı pijamalarımı giyerek yatağıma uzandım. Ve her gece yaptığım gibi bugün de olan bitenleri gözden geçirdim. Sonrasında sabahı beklerken uyuyuverdim.
Hiç ürkmeden derdimizi paylaşabileceğimiz birisi olmalı hayatımızda...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sokak Lambası
RomanceSokak lambasının altında karşılaşarak tanışan iki gencin hikayesi...