"awak ingat saya tak?"
"ingat? awak?"
dia tergelak kecil, mengundang perasaan ingin tahuku semakin membara. aku pernah kenal dia ke sebelum ni? bila?
"nampaknya awak betul-betul lupakan saya, jae. sampai hati."
mendengarkan kata-katanya tadi, langkahku terhenti separuh jalan. pandangan aku dongak memandang dokyeom yang kini tersenyum seribu makna.
takkanlah..
dia ni seokmin? seok?
tapi mata diorang sama. hidung mancung tu pun. asal aku tak perasan lebih awal?
"akhirnya kita berjumpa juga, jae."
terperanjat, mataku terbuntang melihatnya; tidak percaya. bayangkan, betapa luasnya negara ini dan dia; lee seokmin yang terpisah dariku selama bertahun-tahun- kini berada di hadapanku.
"seok? awak ni.. seok? seokmin, kawan lama saya?"
"sayalah. apa khabar, jae? lama tak jumpa. awak tahu, saya dah lama cari awak. tapi bila dah jumpa, boleh pula tak kenal kan? hehe,"
dah lama.. cari aku? maksudnya dia.. memang cam muka aku dari awal lagi.
"kenapa awak tak beritahu awal-awal?"
"saja. nak test, sama ada awak kenal saya atau tak. tapi nampaknya tak. ingatkan awak datang cafe tu setiap hari sebabkan awak memang dah kenal saya siapa."
"setiap hari, saya semangat nak buat showcase sebab saya tahu awak akan ada."
"memandangkan saya dah jumpa awak berdepan ni, biar saya berterus terang."
"sumpah, saya tak nak lepaskan awak lagi. cukuplah bertahun rindu ni saya simpan."
"ingat tak janji kita dulu?"
"sekarang, saya nak tunaikan janji tu. saya takkan bazir masa."
"jadi girlfriend saya, ya?"
- END.
•••
huaaa aku suka penpik nii, comel hiks
aku habiskan story ni dalam sehari dan tangan aku gatal nak pub :3
aku tulis penpik ni sebab aku jatuh cinta ngan dia sooooo heheheheh imaginasi aku telah membentuk penpik comel ni aums
ok bai HAHHAJA done membebel