BUNYI kasut tumit tinggi membuatkan mereka disitu berpaling. Bomi sudah bangun dari duduknya melihat wajah gadis itu. Hayoung memegang pergelangan tangan Bomi dan menggeleng.
Baekhyun yang kebetulan juga berada disitu berpandangan bersama Bomi.
"Boleh saya bercakap dengan awak sekejap , miss...Oh Hayoung ?"
Sejeong memandang Hayoung atas dan bawah kemudian melorekkan senyuman sinis.Hayoung melepaskan tangan Bomi.
"Ikut saya."
Sejeong tersenyum lebar bila Hayoung menuruti permintaannya."Duduklah."
Sejeong memandang sekeliling pejabat itu.
"Wow. Nice one."
"Thank you. Ada apa awak nak jumpa saya ?"Sejeong bersilang kaki. Dia berpeluk tubuh memandang Hayoung.
"Keep your distance between us , Oh Hayoung. Kerana kita tak sama. Kalau betul Sehun cintakan awak , Sehun takkan datang pada saya. Menagih cinta saya. Poor you right ?"
Hayoung mengetap bibirnya. Tetapi , senyuman tetap terhias di bibirnya.
"Wow. Nice one."
Hayoung kembali memberikan kata-kata itu pada Sejeong membuatkan gadis itu merengus."Awak tahu pekerjaan saya ?"
Sejeong diam. Hayoung tersenyum sinis.
"Nampak sangat awak tahu pekerjaan saya. Mesti Sehun tak bagitaukan ?"
Semakin lebar senyuman sinis Hayoung melihat Sejeong diam di tempatnya."Private investigator. P.I."
Sejeong terus memandang Hayoung.
"Yes. Saya penyiasat persendirian. Awak patut berbangga sebab dapat duduk bersama penyiasat persendirian yang popular seperti saya. Semua kerja yang saya dapat , ianya akan mengambil masa 1 hari untuk diselesaikan. Itu paling lambat. Tapi kalau paling cepat...15 jam. How ? Kalau saya nak siasat agenda awak , rasanya sekejap je kot."Sejeong mengelak dari berpandangan dengan Hayoung.
"Tapi saya tak nak buat. Malas nak ambil tahu. Biar Sehun sendiri terkena dengan awak. Is it , miss...Kim Sejeong ?"
Sejeong bangun dari duduknya. Baru sahaja dia mahu keluar , Hayoung bersuara."Awak boleh perbodohkan Sehun. Tapi bukan saya."
Sejeong keluar. Hayoung tersenyum sinis.
Let's play !
YOU ARE READING
[C] Beautiful Pain // SeYoung
Fanfiction{ 3rd Fanfiction } Oh Hayoung. Dia di takdirkan untuk mencintai Oh Sehun. Tetapi , semuanya berubah tatkala Sehun berpaling arah. Apa dia tidak cukup cantik untuk lelaki itu ? Lelaki semua sama. Pantang nampak perempuan dahi licin sikit ! Sehun lebi...