Keesokan harinyaadi Mata akademik
Seorang remaja lelaki tengah duduk Kat taman Mata... Seperti biasa diaa ialahh.. Ali... Diaa sdg memikirkan kata2 general dan ayahnyaa
Flassback
General:selamat kembali ali... Sebelum tuuu kami nk mohon maaf atas apa yg terjadi...
Ali:tak payah ungkit.. Masalah tuu sekrang ckp apa yg korang nak..General:owh baik.. Lah.. Kami ingin kamu kembali kat mata.. Menerusi perjuangan mama kamu...
Ali:.......
General:aku tau apa yg terjadi kat kamu.. Kamu dibuli... Dihinaa.... Dipinggirkan tapi kami tidak *tunjuk Ketua teras, mentoor *kami selalu suport kamu... Un..
Ali:untuk apa... Untuk dicaci..dihinaa kan.. Selepas aku teroveride mood korang tak ingat pun pasal tuu aku dikawal... Selepas aku tau yg aku leh kawal overide mood.. Aku ingin mengkawalnyaa tapi syg... Mama aku ada ckp kat aku... Kalu aku kawal overide mood 😔😒data mama akan terpadam...Ejen bakar:memang betull ali.. Tapi knp kamu tak kawal overide mood
General:kawal overide memang susah...
Ali:aku cuma tak nk hilang data mama!Ejen ghetta:jadii kamu mau overide mood kawal kamu trusss...
Ali:takk aku akan simpan Iris dan aku tak akan gunaa Benda tu.. Lagi..
Ejen leon:knpp kamu tak nak gunaa...
Ejen gan:bukankah Mama kamu yg buat Iris
Ejen dayang:dan Kamu memang layak pakai iris
Ejen Zain:kamu tak nk tengok perjuangan mama kamu..
Ali:aku nk semua tuu tapi... 😥harapan aku dh tiada... Kamu semuaa dh hancurkan harapan aku....!
Ejenbakar:hilang harapan.. Boleh buat harapan yg lain...Ali:harapan apa lagi.. Harapan aku nak jadi kuat cm mama tapi tulah aku dtg akademik baik2 ..tapi apaaa mereka buat Ijik aku.!.. Kata aku nii menyusahkan!.. Itu yg patut... Dan selepas misi tuu kamu semuaa cuai hingga ayah aku.. Mati... Harapan nak jadi kuat cm korang lenyap begitu saja...
Ejen zain:kami tau ali... Tapi..
Ejen dayang:kamu kena kuat mcm mama mama kamu ingin kamu jadi kuat cam Mamaa kamu ali... Diaa juga berusaha mcm kamu ali...Ali:yeee memang berusaha... Mcm aku tapi sorang pun tiada yg nak tolong aku.... Kecuali mereka bertigaa...
Ejen zain :memang betul ali..kamu kena truskan perjuangan mama kamu... Kalu kamu masuk mata balik... Sayaa dan semuaa mentor akademik akan berusahaaa tapi kamu dh semakin hebat. Jadi... Maukah sertai mata balik.Ali:baiklahh aku akan masuk mata balik dgn satu syarat...
Ejen ganz:apaa syarat diaaa
Ali:benerkan aku aku Melihat perjuangan mama.General:sudh tentu 😊
End flass bck
Ali:Isk..isk... Knpp semuaaa nii akan terjadi pada saya... Ayah... Isk.. Isk.. Mama.. Kalu ajal aku dh sampai ayah dan mama tunggu tau kat sana.. Suatu saat nnti kita pasti bahagiaa.. Bahagiaa selamanyaaa...
??:alii... Knp kau ckp cm tuu
Ali:apaaa slah kah.. Knp kau dtg tak puas kena belasah 😒
Khai:bukan...aku dtg sebab nak minta maaf... 😔maafkan aku ali.. Aku tau... Selama nii aku pinggirkan kau... Tak pernah ada disisi kau... Maafkan aku aku-ak-u tau aku salah... Aku ingin mcm dulu jadi kwn awk lagi...
Ali:ceh..dulu kau memang kwn aku.. Tapi sekarang tak berarti aku akan jadi kwn kau lagi....
Khai:selepas apa yg kau buat.... Kat aku Kau baiki R. O Kau dh tak nk jadi kwn... Aku...Ali:aku hanya tolong kau ...bukan berarti kau akan jadi kwn aku... 😒
Khai:tapi ku mohon....maafkan aku.. Aku janji tak buat... Aku janji akn ada disisi muu....
Ali:sudhlahh.....aku dh banyak berjuang untuk menjadi sahabat kau balik masa aku hancurkan R. O kau tuuu.. Dulu aku menyesal sebab.. Rusakkan..R. O.. Tapi sekarang aku dh Tak mnyesal sebab Apa yg berlaku kat aku Itu yg membuat aku maju ...sekarang aku dh bersyukur... Ada kwn yg boleh di anggap keluarga mcm david dan bulat sekira2nyaa mereka bertiga tiada... Aku... Takkan Bisa bangkit...
YOU ARE READING
where are you (Ali Ff)
Short Storykisah nii menceritakan ttg....ali dia benci oleh semua org tapi tidak bagi kakak saudaranyaa akhirnyaa dia berencana meninggalkan Mata dan kakak saudaranyaa dan kembali untuk membalas dendam enjoiii uwu