Zrozumieliśmy już podstawowe zaklęcia i różnice w zaklęciach. Pora teraz na wyliczeniw podstawowych błędów podczas czarowania na wyższym poziomie aby pomóc wam ich uniknąć.
1. Zawsze odpowiednio akcentuj zaklęcie.
2. Podczas czarowania musisz otwarcie skupiać swoją uwagę na targecie zaklęcia. Nie rozpraszaj się, nie myśl o niczym innym niż o swoim celu.
3. Unikaj używania zaklęć których nie opanowałeś jeszcze w zaawansowanym stopniu.
4. Nie używaj zaklęć jeszcze nie przećwiczonych pod okiem profesjonalisty (może być niebezpieczne w skutkach).
5. Pamiętaj, że niektóre zaklęcia mogą doprowadzić do efektu odwrotnego niż zamierzony albo nie przynieść żadnego efektu, gdy nasza różdżka jest w złym stanie a wola zbyt słaba.Pora teraz zaznajomić was z najbardziej zaawansowanymi zaklęciami w tej księdze.
DIFFINDO - zaklęcie rozcinające. Powoduje rozcięcie na materiale/ciele podobne do tego spowodowanego nożem. Nie działa na przedmiotach twardych jak kamień. Cięcie pojawia się w miejscu wskazanym przez różdżkę. UWAGA! Może powodować poważne rany.
INCENDIO - zaklęcie podpalające. Powoduje wystrzelenie niewielkiej kuli ognia w miejsce które celujemy. NIE używać w ciasnych pomieszczeniach. Ogień rozprzestrzenia się szybciej niż zwykły.
COLLOPORTUS - zaklęcie przeciwne do Alohomora. Powoduje zamknięcie się zamka który wskażemy. Podobnie jak Alohomora musimy powtórzyć czynność tyle razy ile zamków. Zaklęcie da się przełamać później zwykłym zaklęciem otwierającym.