الفصل الثالث

1.2K 20 0
                                    

نوفيلا روحي تكتمل بك

الفصل الثالث

مر يوماََ منذ مغادرة جنا لمنزلها وعندما استيقظ اخيها وابيها وهم يبحثون عنها في كل مكان عند كل اقاربها وصديقتها المقربون منها ولكنهم لم يعثروا عليها حتي ان عمها ارسل شخص للبحث عنها حين علم بي امر اختفائها...

اما هي فا عندما ذهبت لذلك المطعم الذي تعمل به سوما وبعد بضع دقائق وهم يتحدثون عرضت عليها سوما العمل في هذا المطعم فهم بحاجة لعاملين في المطعم وبعد اقناع سوما لها وافقت واقامت معها ايضا في ذالك السكن المخصص للعاملين بجوار ذالك المطعم....

ف مساء اليوم الثالث لها في الجنونه كانت تعمل في الدوام الليلي....

سوما : جنا جهزي الطربيزه رقم 9 التي بتطل على البحر للمديىر المطعم اصل المالك هيجي النهارده هو ومامته يتعشو هنا هما متعودين كل بيتجمعو عليها عيلة المدية مراته وبنته ومالك المطعم ووالدته .....

جنا : هروح اجهزها بس شوفي طربيزه رقم 4 طلبت ايه وقدمهولها.....

ما هي الا بضع دقائق وكانت الطاوله جاهزه ما ان انهت حتى توجهة لاستكمال عملها الذي تركته....

جنا ل سوما : هروح اعمل تلفون لكريم اخويا....
سوما : بس ما تطوليش وانا هغطي مكانك بس خمس دقائق مش اكتر....

كريم لجنا : متقلقيش مش هيعرفو مكانك بس انتي خلي بالك عشان عمك بيروح لسيف الا هو اخباره ايه صحيح...؟؟

جنا بتوتر : سيف اه كويس...
كريم : ومالك بتقوليها كدا هو استقبلك وحش والا ايه....
جنا : لا ابدا بس... توقفت قليلا وهي تفكرا لما تكذب عليها اخباره الحقيقة عليه ما عرفت ما تفعله فهو اخيها...

استكملت كلامها بعد ان اخذت نفس طويل : الحقيقة انا مشفتش سيف الحارس بتاع الفيلاه مارضيش يدخلني وكل ما احاول اقابله بيكون مش موجود...

كريم بخوف عليها : طيب وانتي فين دلوقتي وبتعملي ايه اوعي تكوني قاعد في الشارع انا هاجي اخدك وانا هوقف لبابا وعمي ومش هسمحلهم انهم يجوزوكي انا...

قاطعته وهي تقول : كريم ما تقلقش عليه انا كويسه حتي اني بشتغل في مطعم فخم وكبير جدا هنا وببات ف سكن العاملين واتعرفت على سوما وبقت صحبتي وهي بتساعدني كتير اوي....

كريم : ايه اللى انت بتقوليه ادا انتي من امته بتشتغلي دا انتي بعد ما خلصتي كليتك رفضتي تشتغلي اذاي تشتغلي شغلانه زاي دي....

جنا : مش وقته الكلام دا دلوقتي انا عندي شغل انا بس حبيت اطمنك عليه واطمن انا كمان عليه ما تقلقش اختك بميت راجل ولا ايه....

كريم : عارف دا انتي تربيتي انا وسيف خلي بالك من نفسك وف اقرب وفرصه كلمني اطمن عليكي سلام...

روحى تكتمل بك حيث تعيش القصص. اكتشف الآن