بسم الله الرحمن الرحيم
نوفيلا (❤️روحي تكتمل بك❤️)
الفصل الخامس
مر اكثر من اسبوع على اخر الأحداث كانت فيهم هاله تذهب كل يوم لتتحدث مع جنا بعد ما تأكدت من انها ابنتها وهذا بعد ان رأت الاوراق التي تقدمت بها للعمل في المطعم تاكدت من انها ابنتها...
ولكن جنا كانت ترفض وبشده فهي بالنسبة لها مذنبه ولا تريد الحديث معها رغم ان هاله لم تمل وكل يوم كانت تذهب كي تحدثها ولكن جنا ترفض رفضا تماماََ سوأ داخل المطعم ام خارجه....
اما سيف فكان يذهب هو الاخر للمطعم واصبح يقضي به معظم وقته فقد كي يرا من يدق لها قلبه بعنف حين يراها او تكون بالقرب منه.. اجل فهو يتعمد الحديث معها في أي شئ يخص العمل..
كان يعنف نفسه حين يسرح فيها او يتخيلها معه بين يديه يحتضنها ويضمها لصدره بقوه يعنف نفسه بسبب قلبه الذي يدق بقوه حين تكون بالقرب منه حين يرى تلك الابتسامه التي تجعله سعيد جدا وأيضا غاضب منها جدا حين يرا تلك الابتسامه موجها لشخص اخر غيره...
اصبح يغار عليها تاكله نار الغيره حين يسمع شخص يتغزل بها او حتي ينظر لها....اما هي فكانت مستمتعه جدا بهذا التعامل فهو لا يعرف من تكون وعلى هذا الاساس هي تعامله ترى نظراته لها وعيونه التي تتابعها مؤخرا ينظر لها خلسه يطلب منها اي شئ كي تتحدث معه وهي تعرف هذا فهو في الماضي كان يفعل هكذا معها كانت سعادتها لا توصف حين تراه غاضب بسبب انها تتحدث مع الزبائن الشباب الذين يترددون على المطعم....
كان سيف يجلس في مكتبه المخصص له في المطعم حين دخل عليه ذالك الوائل بغصب وهو يقول : دا ملف انسه جنا...
استوقفه الاسم بعدما كان سيوبخه على دخوله دون استإذان : جنا جنا مين....؟؟
وائل :البنت اللى اشتغلت هنا مؤخرا انا قررت اطردها...
حاول ان يكون هاديء فقال: ليه وازاي اصلا تاخد قرار زاي دا من غير ما ترجعلي الاول انا هنا اللى اقرر مين يقعد ومين ينطرد...وائل بغضب مكبوت : بس دا شغلي انا والا ايه انت ناسى اني المدير....؟؟
صاح فيه سيف : دا لمه اكون انا مش موجود هنا بس قولي ايه اللى خلاك تاخد القرار دا بخصوص البنت دي مع ان المطعم محتاج موظفين الفتره دي...
وائل وهو يحاول اقناعه: اصلها بنت مش كويسه واحنا هنا مطعم محترم بتوقف مع الزبائن بشكل مش كويس وبتكلمهم بطريقه مش كويس دا غير ان ف اكتر من شكوه جتلي بسبب تصرفاتها....سيف وهو يحاول التحكم با اعصابه : بس انا هنا من اكتر من اسبوع ومفيش اي شكوى جتلي دا غير اني بتابع تصرفات كل الموظفين وبالاخصص الجدد ومشوفتش اللى انت بتتكلم عنه دا...
وائل: يعني انا هتبله عليها على العموم انا جبتلك ملفها عشان تشوف هي جايه من القاهرة والورق بتاعها مش كامل دا غير ان هي ملاهاش اي حد في محافظة البحر الاحمر كلها وساكنه في سكن العمال بتاع المطعم هي وصحبتها انا هسبلك الملف شوفه وبعدين قرر...