chapter 4 .

270 49 14
                                    

❝ one a fine day , I'll call your name ❞

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


one a fine day , I'll call your name

++

" Auch ! "

Sehun mengaduh kecil tatkala Jihyo sentuh tepi bibirnya dengan tisu . Tisu yang di ambil dalam tas tangannya . Rasa bersalah pula Jihyo rasa sekarang ini . Kuat sangat dia tampar Sehun sebentar tadi . Tak pasal-pasal berdarah bibir anak orang .

" Mianhe . . "
Ucap Jihyo dengan perasaan bersalah .
Sehun gelengkan kepala .
" Aku yang sepatutnya minta maaf "
dia terlalu ikutkan perasaan .

Jihyo diam . Sabarkan diri , sebab memang dia marah sangat dengan kata-kata Sehun sebentar tadi . Tapi seeloknya dia diam sahaja .
Risau pula di tamparnya Sehun sekali lagi .
Lunyai dia kerjakan nanti . Jihyo memang perempuan yang lain dari yang lain kerana dia ada seni mempertahankan diri hapkido .

" Tak apa . . "
Sehun gelengkan kepala apabila Jihyo sekali lagi ingin mengelap tepi bibirnya .
Sehun berdiri , rambut diraup kebelakang .
" Kau datang dengan apa ? "
Tanya Sehun seraya pandang Jihyo yang masih duduk .

" Dengan kereta "

" Sendiri ? "

Jihyo angguk .

" Okaylah , aku balik dulu .
Malas nak balik pejabat . Tak sedap badan "
Ujar Sehun dan menapak pergi meninggalkan Jihyo sendirian . Jihyo tengok Sehun dengan pandangan simpati . Tampak sedih benar airmukanya .






Sehun memberhentikan kereta di tepi jalan .
Badan di sandarkan dengan lemah . Tidak tahu macam mana nak gambarkan perasaannya sekarang ini . Matanya di pejamkan . Berharap apa yang jadi sebentar tadi hanyalah mimpi semata-mata . Tetapi apabila mata di buka kembali .

Dia berada di alam realiti .
Apa yang jadi tadi benar-benar terjadi .
Dia dan Jung Saera sudah pun bercerai dan perkahwinan yang dibina hancur berkecai dalam sekelip mata .

Nafasnya terasa sesak .
Dia sayangkan Jung Saera , isterinya itu .
Tetapi dia perlu menerima hakikat yang mereka bukan lagi suami isteri .

Sehun kembali memandu untuk balik kerumah .
Sampai di halaman rumah , dia tengok kereta Jung Saera masih elok ter parking di situ .
Di sebelah keretanya . Sehun keluar dari kereta dan menapak masuk kedalam .
Duduk di rebahkan atas sofa dan dia berbaring disitu .

TAP ! TAP !

Sehun angkat kepala dan toleh kearah tangga .
Jung Saera turun dengan membawa luggege pakaian untuk keluar dari rumah itu .
Sehun kembali berbaring , tidak mahu menghalang andai itu sudah keputusan Jung Saera .

Jung Saera letak kan luggege nya ketepi dan menghampiri Sehun .
" I nak kunci apartment dekat Hanyang "
Pinta Jung Saera . Sehun letak kan lengan atas dahi dengan mata terpejam . Tidak bersuara membuatkan Jung Saera geram .
" Oh Sehun . . I kata I nak kunci apartment dekat Hanyang ! "

[ OG ] not a fairytale • oshWhere stories live. Discover now