One 🦋

78 6 1
                                    

Pagi , MinHa telah bangun pagi . Seperti biasa , dia membuat sarapan untuk diri dia sendiri . Sewaktu dia berusia 16 tahun , dia kehilangan Omma dan Appanya . Omma dan Appanya meninggal dunia akibat kemalangan , sejak itu MinHa mula hidup sendiri dan bekerja sebagai cashier di kedai runcit .

Setiap hari dia akan pergi kerja dengan berjalan kaki dan pulang ke rumah menaiki bas kadang - kadang dia pulang lewat .

" good morning Jeon MinHa "

Ucap nya sendiri . Memang setiap pagi dia akan berkata begitu .

🦋

" saya tak kira selagi kerja awak tak siap awak tak boleh balik , pagi - pagi awak buat saya marah PA jenis apa awak ni ? dah la awak tak tahu saya masuk meeting pukul berapa , kerja awak semua takkan saya nak kena buat ? awak PA bukan boss syarikat ni "

Marah Wonwoo . Ya , dia seorang Boss yang sangat garang kuat baran . Semua staff takut dengan kadang - kadang staff perempuan ada yang suka menggedik dekat dia sampai Wonwoo naik rimas .

" maaf encik jeon , saya terlupa . saya tak sedar pula ada kerja yang encik jeon letak atas meja saya semalam "

Kata Yoojung .

" dah ! saya tak nak dengar semua tu , keluar dan buat kerja awak ! NOW ! "

Halau Wonwoo lantas PA nya berlalu pergi meninggalkan bilik .

" PA jenis apa macam ni ?! aku pula yang nak kena ingatkan dia ?! kejap lagi aku ada meeting la ! "

Marah Wonwoo lagi dan dia kembali duduk untuk bertenang .

Wonwoo memang panas baran , ego , semuanya la . Staff lelaki sangat takut dengan dia , staff perempuan ? menggatal adalah .

TOKK TOKK 🚪

" masuk "

Jawab Wonwoo . Pintu dibuka kelihatan tubuh yeoja dihadapan pintu dan masuk ke dalam bilik Wonwoo .

" boss coffee "

Bomi . Dia meletakkan cawan di atas meja Wonwoo lalu dia menuju ke arah Wonwoo .

" saya tak minta "

" boss tak minta tapi saya nak buatkan "

Kata Bomi dan dia mengurut bahu Wonwoo . Lantas , Wonwoo meleraikan dan bangun lalu bergerak jauh sedikit .

" kenapa boss ? "

Soal Bomi .

" sekarang waktu kerja , keluar dan pergi sambung kerja awak "

Jawab Wonwoo tegas .

" ala boss , apa salahnya kalau saya temankan boss ? lagi pun saya tak banyak kerja "

" tak banyak kerja ke banyak ke ada saya kisah ? keluar dan sambung buat kerja awak "

Tegas Wonwoo . Bomi bangun dan menuju ke pintu .

" apa - apa boss panggil la "

Kata Bomi dengan suara gedik dan berlalu pergi .

Wonwoo menggeleng kepalanya dan kembali duduk semula . Memang seperti biasa , mood nya asyik dingin dan garang . Semua pekerja disitu sudah biasa dengan tingkah lakunya dan dimaki hamun oleh Wonwoo , malah pekerja Yeoja menyukainya sendiri .

TO BE CONTINUED

YouWhere stories live. Discover now