Two 🦋

41 5 0
                                    

" so , lepas habis kerja ni nak pergi mana ? "

Tanya Doyeon sahabat baik MinHa .

" balik la kot , aku nak pergi mana lagi "

Jawab MinHa sambung makan .

" awal kau nak balik , elok kau teman aku pergi beli barang dapur kejap lagi . Omma aku suruh aku beli barang , kau teman aku jela eh "

" ye aku teman kau , pergi la lunch . aku dah nak habis makan dah "

Kata MinHa . Bekal yang dia bawa sendiri sudah licin , Ternganga Doyeon apabila melihat kawannya makan begitu licin . Jarang dia untuk melihat bekas itu licin , kadang - kadang tak habis MinHa makan dan dibuang ke dalam tong sampah .

" aku pergi lunch dulu la eh "

Kata Doyeon dan berlalu pergi .

🦋

Wonwoo keluar dari biliknya dan memandang ke arah meja PA nya Yoojung . Dia mengambil telefon bimbitnya di poket seluar dan mendail nombor Yoojung .

" Yoojung , awak kena lunch dengan saya . mana awak pergi ? awak PA saya ke apa ? nak saya potong gaji awak ? "

" kalau awak tak nak kena potong gaji pergi dekat kereta sekarang "

Kata Wonwoo tegas lalu dia mematikan panggilan dan menyimpan kembali telefon bimbitnya di poket . Wonwoo tegas orangnya , sejak dia tidak jadi kahwin dia tidak senyum seperti dahulu . Garang tak bertempat , nak senyum susah . Ego .

" takkan aku nak call dia tiap ' tiap hari , dah tahu time lunch kena lunch dengan aku tu pun tak faham lagi ke "

Bebel Wonwoo sambil jalan menuju ke arah liff .

🦋

Selesai waktu kerja , seperti yang dikata oleh MinHa akan menemani Doyeon membeli barang dapur . Doyeon kata sahaja mahu membeli barang dapur , lepas beli barang ada la dia akan menyinggah ke sesuatu tempat . Nak tak nak MinHa perlu teman sahabat baiknya itu takut ada benda yang akan berlaku .

" Omma kau suruh beli apa ? kau tak ada list ke ? kau kan jenis pelupa "

Kata MinHa .

" ada , eh aku tak lupa sangat ok "

Jawab Doyeon .

" eh lepas ni kita pergi mall pula nak ? "

Tanya Doyeon .

" pergi mall ? ah tak nak la , aku nak balik . penat kau tahu "

Kata MinHa .

" ala , esok ? "

" kau bab kerja malas kalau bab jalan laju sahaja "

Ujar MinHa . Doyeon hanya ketawa kecil .

🦋

" ok boleh bersurai "

Meeting sudah berakhir . Wonwoo bangun dari tempatnya dan memandang ke arah Yoojung .

" awak dah siap kerja yang saya bagi ? report yang saya nak ? "

Soal Wonwoo tegas . Memandang Yoojung tajam .

" k-kerja yang tuan bagi dah siap , r-report je belum "

Jawab Yoojung gagap .

" belum lagi ?! saya nak awak siapkan report tu sekarang , awak tak boleh balik selagi tak siap "

Kata Wonwoo dan berlalu pergi meninggalkan Yoojung .

" kesiannya Yoojung , kenapa la boss kita tu kejam sangatkan "

Kata seorang Staff Yeoja . Melihat Yoojung dibilik mesyuarat itu menangis apabila Wonwoo menghalangnya tidak boleh pulang awal pada hari ini .

TO BE CONTINUED

YouWhere stories live. Discover now