Three 🦋

43 5 0
                                    

MinHa baru sahaja selesai mandi , Dia meletakkan tuala mandinya di kerusi . Dia memandang ke arah atas almarinya itu , terlihat ada sebuah album berwarna pink . Dia memandang pelik dan menggaru kepalanya yang tidak gatal itu .

" album apa tu "

Soalnya . Lantas , dia mencapai kerusi dan mengambil album tersebut . Dia meletakkan kerusi kembali dan duduk di atas katil . Badan disandar , album yang diambil dibuka .

" Memories "

Ya , apa yang ditulis didalam album itu MinHa membaca satu persatu .

Gambar sewaktu dia kecil , gambar bersama keluarga . Dia tersenyum - senyum melihat semua gambar itu .

Tanpa sedar , Dia menangis .

" Min rindukan Omma Appa , kenapa tinggalkan Min seorang ? Min tak ada siapa - siapa "

Kata MinHa menangis teresak - esak . Dia menutup album kembali dan menyimpan dibawah katil . Dia mengelap airmatanya dan kembali berehat .

" selamat malam Omma Appa "

🌹

" Wonwoo "

Seulgi .

" lambat balik hari ni "

" Wonu ada banyak kerja sikit kat office tadi , kenapa Noona tak tidur lagi ? dah pukul berapa dah ni "

Kata Wonwoo .

" tak boleh tidur "

Jawab Seulgi .

" Omma ada bagitahu kau sesuatu tak ? "

Tanya Seulgi .

" tak , bagitahu apa ? "

Soal Wonwoo dan duduk di atas sofa .

" la , esok Omma nak kenalkan kau dengan seorang Yeoja ni . Kawan anak Omma "

" untuk ? "

Soal Wonwoo pelik .

" nak kau kahwin la tu "

" kahwin ? arhh wae ? tak nak la "

Kata Wonwoo .

" yang lepas tu biarkan je la , sampai bila kau nak jadi macam ni ? mulakan hidup baru "

" Noona cakap senang , Noona tak pernah bertunang . Noona kahwin terus je "

Kata Wonwoo lalu jeling .

" aku kahwin ke tak kau nampak ke my husband ada kat sini ? tak ada tau , outstation je . kahwin je la Wonu , ke kau dah ada pilihan kau sendiri ? "

" mwo ? pilihan ? ani , eh dah la Won nak naik atas dulu . bye "

Kata Wonwoo dan dia baling bantal ke arah Seulgi . Makin lama dia disitu semakin menjadi - jadi perbualan mereka .

" eleh tak nak kahwin tapi dah ada buah hati "

Kata Seulgi perlahan .

🦋

" apa kahwin - kahwin ni , arghh stress betul kahwin - kahwin ni "

Kata Wonwoo . Dia merebahkan badannya di atas tilam yang empuk .

Perlahan - lahan matanya tertutup . Sudah la tidak mandi dengan tidur memakai baju kerja , letih sangat tu . Memang patut Wonwoo berkahwin dan perlu ada yang menjaga dia .

TO BE CONTINUED

YouWhere stories live. Discover now