" Wonwoo bangun ! "
Teriak Kakaknya Seulgi dari bawah .
" Wae ? kejap lagi la bangun , kan cuti ni . nak rehat "
Jawab Wonwoo dan menutup mukanya dengan bantal .
" BANGUN
Teriak Seulgi lagi sekali . Wonwoo bergegas bangun dan mencapai tuala mandi nya yang tergantung dibelakang pintu . Lantas , dia segera bersiap .
🦋
" Apa ? kedai ni nak ditutup ? "
Soal Doyeon terkejut .
" Ye , kedai ni nak ditutup . alasan dah tak ada bajet , mana kita nak cari makan lagi lepas ni "
Kata Mingyu .
" Wae ? pagi - pagi dah kecoh ni . apa yang berlaku ? "
Soal MinHa yang baru sahaja tiba .
" Boss bagitahu kedai ini tak lama lagi akan ditutup , bankrup la apa lagi . Kat mana kita nak cari lagi ? kat sini je tempat kita kerja dari zaman sekolah dulu "
Kata Doyeon .
" Hm nanti la aku fikir mana aku nak cari kerja , lebih elok aku berehat dulu "
Kata MinHa selamba .
" Wah kau cakap macam kau petik jari dapat je kerja kan "
" Dia jadi wife aku je senang , tak payah kerja . Betul tak Min ? "
Kata Mingyu selamba .
" Aku jadi bini kau ? tak ada maknanya "
" Ala nanti juga "
" Kim Mingyu pabo ! "
Jerit MinHa .
" Ha bagus la nak bergaduh kat sini , dah la berkemas la .. hm sedih aku nak tinggalkan tempat ni "
Kata Doyeon .
" Ala bukannya kau pindah Malaysia pun "
" KIM MINGYU ! "
Teriak Doyeon . MinHa hanya ketawa mendengar lawak mereka .
🦋
" Wonwoo ada pergi kemana - mana hari ni ? "
Tanya Pn.Jungri Omma kepada Wonwoo .
" Rasanya tak ada , kenapa Omma ? "
" Oh , boleh la nanti Won temankan Omma pergi beli barang dapur . Kesian pula kat Noona kamu hari - hari teman Omma , kali ni Won ikut Omma "
Ujar Pn.Jungri .
" Boleh je Omma , Won tunggu Omma siap dan kita terus pergi "
Kata Wonwoo dan senyum . Pn.Jungri senyum melihat anak lelakinya itu . Tetap sama seperti Appanya , walaupun hatinya telah banyak kali disakiti oleh Yeoja dia tetap masih tersenyum cuma dengan sikap baran dia sahaja .
🦋
" Ah penatnya "
Doyeon .
" Eh MinHa mana ? Bukan tadi dia dengan kita ke ? "
Tanya Minyu .
" Oh dia pergi beli makan , jangan risau la "
Jawab Doyeon sambil mengelap peluh .
" Eh gila tak risau , baka isteri aku tu "
Kata Mingyu dan minum air mineral yang dia ambil didalam kotak berhampira dengannya .
" Kau betul ke serius dengan dia ? aku tengok dia tu tak serius pun dengan kau "
" Ala dia jual mahal , nanti dia nak je kat aku . Eh dah la jom sambung . Nanti Boss bising "
Balas Mingyu dan sambung bekerja kembali . Doyeon hanya mengiikut .
🦋
" Hm Gyu nak makan apa ni dah la makanan favourite dia tak ada , ah aku beli jela mana - mana "
Bebel MinHa seorang diri .
Setelah selesai membeli makanan , MinHa teruskan perjalanan kembali ke kedai . Sewaktu lagi berjalan dia terlihat ada sepasang suami isteri bergaduh , MinHa berhenti . Dia mengambil langkah untuk menghentikan pergaduhan itu namun dia hanya mengabaikan .
" Ah tak ada kena mengena dengan aku "m
Kata MinHa dan teruskan perjalanan .
🦋
" Won , Omma nak tanya sikit ni Won jangan marah ya "
Kata Pn.Jungri .
" Apa dia tu Omma ? "
" Sampai bila Won nak jadi baran ? kes sebab Won tak jadi kahwin ? Buat Won jadi macam ni ? "
" Omma , Won tak bersedia . Won bukan apa , tapi Omma pun tahu Won dah penat hadap semua benda tu dulu . Biarkan sahaja , Won tak nak ingat dia dan tak nak ambil tahu pasal kahwin . Kalau Won tak nak kahwin pun tak apa , Won boleh jaga Omma kalau suami Noona dah balik sini "
Ujar Wonwoo panjang .
" Hm nak Omma carikan calon ? "
" Eh apa Omma ni , ani . Won tak nak , Won nak jaga Omma je "
Kata Wonwoo dan senyum ke arah Ommanya .
PRETTTT !!
TO BE CONTINUED
YOU ARE READING
You
RomanceJeon MinHa , seorang gadis miskin dan hidup sendiri . Kehilangan Omma dan Appa nya waktu dia berusia 16 tahun . Berkawan rapat dengan Mingyu . Jeon Wonwoo , lelaki panas baran dan ego . Dia mengambil alih jadi CEO syarikat Appanya . Susah percayak...