الفصل 7 والاخير

1.5K 62 77
                                    

الفصل 7 والأخير:

اشرقت شمس يوم جديد استيقظت جميله ونظرت الي يوسف ببتسامه وتحركت بهدوء لكي لا توقظه سمعت صوت هاتفها واجابت وكان هذا هو مدير المشفاء يطلب منها القدوم سريعا ذهبت جميله وهي خائفه اخذها المدير الي المشرحه وهي مازلت مندهشه من قدومها هنا وكانت الصدمه عندما رأت جثمان يوجد عليه اثر الحريق ولا يتضح ملامحه وعندما نظرت إلي يده رأت دبله والدها ....

جميله بعدم تصديق ..مين دا .

المدير ..جالنا امبارح اتصال من حد من جرانكم في الشارع وقال ان في حريق في بيت والدتك القديم بعتنا عربيه إسعاف ولقينا هناك جثتين جثه والدك وجثه نيرمين .

جميله ..لا ...لا اكيد دا مش بابا...لا بابا ايه اللي هيدخله بيت ماما ...دا اكيد جثه حد تاني مستحيل .

المدير ..اهدي يا جميله وبردو احنا عملنا تحاليل ليه علشان نتأكد.

جميله ..هيطلع مش هو انا متاكده .

المدير ..اهدي يا جميله لو سمحت .

اخذت جميله تتذكر مواقفها معه لكن هي لم تتذكر الوحش له دائما تتذكر حبه لها معملته إليها نعم كان السبب في موت والدتها لكن مازلت تحبه وكانت تتمنى أن تسامحه في يوما من الأيام .

بكت جميله بقهره ولكن فاقت على يد أحد يربط على كتفها نظرت وكان يوسف... عندما علم يوسف بالخبر أصر ان يذهب إليها..

يوسف ..جميله انتى اقوى من كدا بلاش تخلى حاجه تهزمك .

جميله ببكاء ..كان نفسي احضنه ولو لاخر مره يا يوسف .

يوسف ..وهو راح عند إللى احسن منى ومنك دلوقتى هو مش عايز مننا غير الدعاء .

جميله ..انا بقيت وحيده بقيت يتيمه .

يوسف..وانا فين..انا هفضل جمبك دايما هفضل معاكى عمري ما هسيبك.

احتضنته جميله ..اوعدنى ب دا .

يوسف..وعد يا حبيبتى وعد مش هسيبك وهتمسك بالحياه لاخر نفس.

جميله..انا بحبك اووي يا يوسف .

يوسف ..وانا بحبك اكتر يا قلب يوسف ...يلا بقا علشان ترتاحي شويه قبل ما تنشغلي في مراسم الدفن .

ذهبت معه جميله ودخلت الي غرفته نام يوسف علي السرير وأخذ جميله باحضانه.

يوسف وهو يلعب بشعرها ..يلا يا حبيبتي نامي انا جنبك اهو ومش هسيبك .

جميله ..حاضر .

غطت جميله في نوم عميق ..اتصل يوسف بمعتز وطلب منه أن يجهز تصريح الدفن.

ذهب معتز الي منزل تالين واخذها

في السياره

معتز..بصي يا تالين والد جميله اتوفي الصبح وحاله جميله وحشه جدا هوديكي عند يوسف في المستشفي وحاولي تقعدي معاها وتهديها انتي عارفه ان لسه يوسف تعبان .

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 08, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

نوفيلا جميله ❤Where stories live. Discover now