Chapter 27

9 1 0
                                    

"Kau gila ke Ray? Call Ambulance cepat!" Daniel terus berlari ke arah Dahlia yang dah macam mayat hidup habis kena pukul dengan Rayqal.

"Kau ni dah kenapa kalau Mr. Andrew tau macam mana? Kau nak kena buang sekolah ke Ray? Tak sabar sangat nak jadi banduan?!" Rayqal terus menarik kolar milik Syafiq dan menolaknya ke dinding dengan kuat.

"Lepas kau bunuh Hakim, kau cuba nak bunuh Dahlia and sekarang kau nak bunuh aku! Ha bunuh semua orang yang ada dekat sekeliling kau! Baru kau tau maksud kesunyian!" Rayqal mencekik leher Syafiq dengan kuat. Daniel yang kembali semula ke rooftop terus menumbuk Rayqal.

"Stop it Ray!" Belum sempat Rayqal bertindak pihak hospital menahan Rayqal dengan menggunakan gari. Professor Bryant laju mengambil pil penenang untuk Rayqal. Setelah beberapa minit Rayqal tertidur. Dahlia pula terus dibawa ke hospital.

AUSTRIA GIRL'S DORM

"Girls! Dahlia masuk hospital!" Amelyn dan Aria yang entah datang dari mana terus menyergah Luna, Adressia dan Emylia di dalam bilik mereka.

"Hah?! Kenapa?" Amelyn memandang Aria dengan wajah yang risau.

"Ray... Rayqal pukul Dahlia. Ray sekarang pergi hospital mental and Dahlia sekarang ada dekat Emergancy room. Lagi satu, Mr. Andrew dah mula ambil tindakan dekat The Bros dan Ray." Adressia dan Emylia terkejut mendengarnya. Mereka berdua terus berkemas untuk ke hospital melawat Dahlia.

"Luna, kau taknak ikut ke? Dahlia masih kawan kita kalau kau rasa nak pergi, ni nama hospital tu." Adressia mengusap belakang badan Luna yang diselubungi selimut tebal.

Keluar saja Adressia dan Emylia dari bilik Lun terus membuka selimut tadi. Luna mulai termenung memikirkan nasib Dahlia sekarang.

"Mungkin tu balasan dia sebab dia buat macam ni dekat aku, Naufal and Arwah Hakim." Luna menghela nafas yang sangat berat. Keadaan sekarang dah jadi makin teruk.

"Aku harap kita semua happy macam dulu..." Luna lantas bangun dan berlalu ke tandas untuk bersiap ke hospital melawat Dahlia.

HOSPITAL PSYCHIATRIST

Luna menjenguk ke dalam ward Rayqal. Rayqal sedang lena tertidur sambil tangannya digari di bahagian kanan dan kiri katil. Luna menghela nafas berat sambil perlahan lahan melangkah masuk ke dalam ward Rayqal.

Luna duduk disebelah Rayqal wajahnya ditatap lama. Buah tangan yang dibeli tadi diletakkan di sebelah meja Rayqal.

"Ray, apa yang jadi between us I dah tak pendam lagi I need to forgive you no matter what. Tapi what happend between you and arwah Hakim I truely tak sangka you sanggup buat macam tu. it's not easy for Adressia untuk lupakan Hakim so please stop hurting people around you." Tiba tiba saja Rayqal tersedar dan menggenggam tangan Luna dengan kuat.

"Luna please forgive me, jangan tinggalkan I." Luna merentap tangannya dengan kuat. Disebabkan tangan Rayqal digari jadi Rayqal tak mampu berbuat apa apa.

"Enough Ray, I dah maafkan you tapi we're not meant to be. Lepas I dengar all the things you have done I tak mampu nak accept siapa you lagi. I'm sorry." Luna berdiri dan berlalu keluar daripada bilik. Rayqal pula mula meronta ronta mahu melepaskan diri.

"LEPASLAH! ARGHH!!!"

PRINCIPAL ROOM

"Can anyone tell me what's happening between Mr. Robbert and Miss Dahlia?" The Bros hanya diam menunduk. Mr. Andrew memandang tajam satu persatu wajah mereka.

"Why none of you tell me what's happening! ANSWER MY QUESTION!" Mereka semua hanya mampu menunduk walaupun Mr. Andrew dah mula menengking.

"I'm sorry sir, I shut down the cctv so I could cover Rayqal's mistake." Mereka semua tergamam apabila mendengar Johan yang mengaku walaupun yang padamkan cctv tu Hakim.

"Haih, from now on Mr. Robbert Rayqal will be expelled from school. Because of Miss Dahlia's traumatic we need to send her to other country for her therapist." Tergamam mereka semua. Lepas Hakim, Naufal dan sekarang Rayqal.

"Because all of you turn off the cctv to cover Mr. Robbert's mistake, I'll give you some punishment." Seusai taklimat panjang daripada Mr. Andrew mereka terus berlalu dengan perasaan berat hati untuk pulang ke ABD.

"Korang, aku bukan nak jadi selfish tapi lepas ayah aku tau pasal Rayqal he ask me untuk balik Korea as soon as possible." Mereka semua hanya diam selepas mendengar kata kata Daniel.

"Lepas Daniel pergi, aku ada big tournament dekat USA kemungkinan besar aku takkan balik sini lagi tapi aku try untuk jumpa korang. Aku minta maaf sebab selfish and tinggalkan korang macam ni." Danish hanya diam begitu juga dengan Johan. Selama ni yang kuat bising dan ketawa akhirnya jadi seorang yang sangat pendiam. Situasi sekaran sangat tegang masing masing macam hanya hidup untuk diri sendiri. Kedaan jadi semakin bercelaru selepas Hakim dah tak ada.

GARDEN

Luna duduk termenung memerhati pokok pokok bunga disitu keadaan di taman tersebut sangat nyaman tapi mungkin nyaman untuk seketika.

"Asal bau busuk ni?" Luna membuka matanya dan berpalingkan wajahnya ke sebelah kiri. Sempat lagi kucing tu nak berhajat dekat situ. Luna terus bangun dan duduk di bahagian lain yang kurang berbau. Belum sempat duduk tiba tiba Sophia dan Sarah datang menolak Luna jatuh ke tanah.

"Kau ni apa masalah sekarang ni?" Mereka berdua mula tergelak kecil apabila melihat Luna tersungkur tadi.

"Luna, kau tak rasa ke kau punca semua ni? Don't you know sebab kau, Ray kena buang sekolah? Atau kau pura pura tak tau?" Luna terus berdiri terkejut mendengarnya.

"Kau tak payah nak pura pura terkejut la, kau dah buang Ariff dengan Naufal and now kau nak buang Ray? Huh dasar murahan tak sedar diri! Semua masalah timbuk dari kau! Kau punca semua ni jadi macam tu juga dengan arwah Hakim. Kau tak tau ke Hakim kejar Ray sebab Ray nak kau hidup bahagia?" Luna tergamam seketika. Sarah terus mendekati Luna lalu menolak bahu Luna berkali kali.

"Kau dengar sini baik baik, kerana kau semua orang tersiksa. Baru tadi aku dapat tau yang Daniel and Syafiq akan balik ke country dorang. Alololo kesiannya makin sikit kawan last last tak ada yang nak kawan dengan kau! Hahaha ingat tau, semua benda jadi berpunca daripada kau LUNA CLAIRE!" Luna terus terduduk. sikit demi sedikit air matanya jatuh. Tanpa dia sedar semuanya berpunca dari dirinya sendiri padahal Luna asik salahkan Rayqal dalam hal ni.

"Tak, tak mungkin salah aku? TAK MUNGKIN!" Luna menangis meraung seorang diri di taman tersebut.

TBC
VOTE AND COMMENT!

Unexpected LoveWhere stories live. Discover now