Ögon värda att drunkna i

276 7 1
                                    

~Alvas Perspektiv~

Det var första dagen i skolan idag. Ny skola, ny klass, och sist men inte minst NY STAD! "Tänk om jag blir mobbad? Eller nä, hur skulle jag kunna bli mobbad? Jag har ju allt!".  Var det första jag tänkte när jag vaknade på morgonen.

Jag satt mig upp i sängen och tittade mig runt om i rumet. Det var vitt och ljust. Om man stod i dörröpningen var min säng i högra hörnet av rumet. Brevid sängen (under ett fönster) stod ett sminkbord/skrivbord. På vänster sida av rummet fanns det 2 dörrar. Ena gick till min walk in closet och sen andra till mitt badrum. Det var ett ganska lyxigt hus vi bodde i. Vitt och modernt.

Jag ställde mig upp och gick in i min WIC (walk in closet). Eftersom att det var början på sommaren satt jag på mig ett par vita jeans shorts och ett turkost linne. Till det tog jag en ljusgrå kofta eftersom att det inte var sååå varmt ute.

När jag hade gjort iordning mitt hår och sminkat mig sprang jag ner i köket. Jag slängde i mig en macka snabbt och sedan gick jag till hallen. Jag satt på mig ett par turkosa ballerina skor och hängde min bruna handväska över axeln.

- JAG GÅR NU! ropade jag och gick ut utan att vänta på svar.

Jag stängde dörren och började gå mot skolan. Det var inte jätte långt, bara 10 min gångavstånd. Väl framme vid skolan stannade jag till och bara kollade ut över skolgården. "Jag känner igen här och vem vet vad som kan hända?" "Nej så kan jag inte tänka!" tänkte jag och började gå med bestämda steg mot skolan.

När jag kom in var det tom i koridårerna. Jag hade kommit hit tidigare för att kunna gå till rektorn och fixa med skåp och sånt.

Hos rektorn fick jag en karta och nyckel till mitt skåp. Jag gick långsamt till skåpen och hittade nummer 3517. Jag vred om nyckeln och öppnade skåpet. Slängde in alla saker och stängde det sedan igen.

På väg mot klassrumet såg jag någon, en kille! Han hade brunt vacker hår med bruna ögon värda att drunkna i. Han var så...så...Vacker! Dörren till klassrumet öppnades och jag väcktes ur mina drömmar.

Skolan gick fort och väl hemma igen dunsade jag ner i min säng. Jag kunde bara inte sluta tänka på honom! Han var så vacker!....

Förlåt för lite tråkigt kappitel och säkert lite stavfel! Säg till om de va för mycket stavfel då jag skriver ganska fortså de blir lite slarv. Här kom iaf första kapitlet upp. Hoppas ni gillade det och glöm inte att rösta och kommentera så får ni ha en bra fortsatt dag! puss o kram /Amy

In Love With A BadboyDonde viven las historias. Descúbrelo ahora