Snažila sa vyzdvihnúť a zachytiť sa v ďalšej škáre v kameni. Dúfala, že sa jej nešmykne ruka. Avšak už poznala cestu na vrchol, ktorá sa vonkoncom nepáčila Saumelovi, ktorý pod ňou nahlas nadával. Ani sa mu nečudovala. (Samozrejme, že mohli ísť schodmi Tisíce právd, no kde by bolo to vzrušenie? Plus by ju všetci videli a to nechcela.) Asha liezla ako prvá a preto sa občas stalo, že chlapec za ňou schytal dávku úlomkov skaliek, ktoré mu zhora posielala. „Prepáč!" povedala pobavene, keď použil veľmi špatnú nadávku. Nepustil sa a nemohol sa ani oprášiť, pretože by si mohol zlámať väzy.
„Poslednýkrát som s tebou išiel!" šomral ako zvyčajne. Asha sa nahlas zasmiala a ani pre kamaráta nedokázala skrotiť neposlušný úsmev.
„Vieš, že to stojí za to," pripomenula mu. Pevnejšie zaborila prsty do kameňa a vyzdvihla sa až na samý vrchol. Našťastie, že dostatočne pousilovala ruky a preto sa dokázala vytiahnuť na trávu. Asha nahlas zavzdychala.
Oplatilo sa raz za čas absolvovať nebezpečnú cestu, aby sa mohla kochať výhľadom a čistým vzduchom, ktorý tu cítila. Nikde žiadne hovná, špinaví ľudia a už obzvlášť zmoknutí psi, ktorí páchli na diaľku. Len ona a čistý vietor, ktorý jej rozfukoval blonďavé vlasy.
Hľadela zo skaly na kráľovstvo, ktoré patrilo jej otcovi. Tiahlo sa do diaľky a ani jej zrak nestačil na to, aby videla kde končí. Otec mal obrovské pozemsky a na starosti mnoho ľudí, ktorí ho považovali za samotného boha. A išlo mu to dokonale, bol správnym kráľom, ktorý vedel vždy rozhodnúť, nikdy nechyboval a Asha ho obdivovala. Vnímala ho ako silného muža. Nerada si vybavovala obraz, ako vyzerá v tomto období. Bol chorý – smrteľne. Zostávalo mu zopár nádychov a výdychov. Preto tu aj bola. Hodlala sa za otca pomodliť. Poprosiť najvyššiu bohyňu, aby ho uzdravila a tým zachránila aj ju a jej sestry. Bohyňa predsa nemohla byť taká krutá. Otec nebol starý, ešte si mohol požiť. Asha potrebovala, aby sa opäť postavil na nohy a dala by za to aj vlastné srdce.
Jej myšlienky prerušil Samuel, ktorý ju dobehol a tiež sa dostal až na samý vrchol. Nebol to bojovník. Svaly mal len z toho, že sa často oháňal sekerou a štiepil drevo. Inak necvičil. Asha si vždy myslela, že by ho dokázala veľmi rýchlo dostať na lopatky, no nikdy sa o to nepokúsila, pretože nechcela uraziť jeho mužské ego.
ESTÁS LEYENDO
Rozbité sestry
FantasíaVo férskom kráľovstve Raposal, môže vládnuť len muž. Až doteraz! Súčasnému kráľovi, ktorý leží na smrteľnej posteli, sa narodilo šesť dcér, ale ani jeden syn. Každá z nich má určitú vadu. Existuje skúška, neľútostná a krvavá, na ktorú sa dievčatá pr...