Day 1
Hari ini merupakan hari pertama aku memikat si hati beku tu. Aku just buat dia jatuh cinta dkt aku pstu cukup 2 minggu aku minta putus dngn dia. Aku tak akan jatuh cinta dngn dia. Aku ulang lagi TAK AKAN. Aku taknak nnti-
"Yahh bngn lah. Pergi sekolah" yaishh ade je kacau aku nak tidur niii.
"Eyy bngn lahh bongokk sebelum-" rsa nak maki je.
"Tae oppa eyy jngn la kacauu akuuuuuuuuuuu" ha tngk kan dah pnjg u tuu.
"Bngn. Namchin kau tnggu bawah tu" terus terduduk aku. Sejak bila aku ada namchin? Ohh yee adoii. Aku terus masuk ke dlam bilik mandi.
"Haa ada namchin. Aku ckp dngn Jin hyung" main ugut lah pulak. Bongok la dia ni.
"Eyy alien kau keluar skrg" aku dngr pintu sedikit terhempas. Ha mrh lh tu org pnggil alien. HAHAHAHA.
Aku selesai mndi dan terus memakai pakaian seragam. Aku terus kemas beg dan pergi ke bawah. Aku hrp dia tak ckp bende pelik pelik dngn Jin oppa.
Aku pergi ke dapur dan tngk Jin oppa tngh buat sarapan.
"Oppa" tegurku dan dia menayangkan senyuman yg tak pernah aku lihat sebelum ni. Ada bau ikan ni.
"Asal senyum mcm tu?" soalku lalu makan sandwich yg dibuat olehnya.
"Baik bethol namchin kau tu" ni mesti Tae oppa yg bagitau. Eee rsa nak flip je dia tu. *flip Taehyung*
"Mna ade la"
"Alelele ade la tuu"
"Dahlah nak pergi dulu baii" aku pun terus pergi ke ruang tamu dimana ada nya seseorang sedang duduk smbil main fon.
"Han, ppali kajja" kataku lalu terus menarik tngn nya untuk keluar.
"Asal kau dtg rumah aku" soalku sedikit geram. Kami masuk ke dalam kereta dan aku hempas pintu kereta dia. Ambil kau.
"EH ASAL KAU HEMPAS PINTU TU?!"
"EH JWB LA SOALAN AKU DULU" kataku. Aku paling pantang kalau org tak jwb soalan aku.
"Aku kan namchin kau so mestilah aku ambil kau pergi sekolah sesama" katanya lalu menghidupkan enjin(?) kereta dan meluncur laju di jalan raya.
"Tak tnya pun"
───
"Oii Chaemin smpai hati kau tak pergi sklh sesama ngn kitaorg" kata Nira beremosi. Cehh dramatik nya kau.
"Alah mcm la kau tak tau, dia kan ada namchin" kata Areum smbil tersenyum. Lebih kepada senyum mengejek.
"Eh kau reum aku baling kau bgi mkn anjing nnti ha" kataku.
"Ehh mna Taeri?" soal Nira smbil berkerut.
"Lah mna saya tau , saya kan ikan" kataku
"ANJIM" smbung Nira
"AKU JIJIK SAMA MAS"
"JIJIK"
"JIJIK"
"JIJIQ"
Apabila otak Chaemin dan Nira bergabung jdilah begitu HAHAHAHAH.
"Mcm mna first day kau Min?" soal Areum smbil mengangkat kening ny berkali kali
"Tch. Dia tu beku sngt" kataku lalu membuat muka menyampah.
"Dahlah jom balik kelas" kata Nira
"Jom"
─────────────
Annyeong. Lama Jasmin tak update. Termerapu lah pulak dkt chap ni HAHAHAH btw kalau ada tngk buku yg meet my bias tu, Jasmin nak delete special chapter sbb tak dpt nak buat. So byee.
YOU ARE READING
[C] | Dare - HJS
Kısa Hikaye"Jom main truth or dare" Hanya disebabkan oleh permainan truth or dare mereka menjdi semakin rapat daripada sebelum ini. Start : 8 ogos 2020 End : 6 januari 2021 •Highest ranking #1 - yangjeongin #1 - leeyongbok