Day 4
Aku membuka mataku perlahan lahan. Kalau lju lju but ape. Aku bngn dri pembaringan ku lalu membuka telefon. Aku tau korang pun buka phone dulu kan lps bngn tido.
Tngk tngk jam dah pukul 7:30. Ehh jap
"ARGHHHGHH AKU DAH LAMBAT" aku bngn lalu mencapai tuala. Tula tido akher lgi kn dh bngn lmbt.
Aku memakai pakaian seragam lalu menuju ke bawah. Selalu nye Tae oppa akn kejut aku tpi hri mi tak pula. Nak kata dia lgi tido tu selalunya dia yg paling awal bngn. Aneh.
Aku pergi ke dapur eh takde org? Makanan pun tkde pstu aku pergi ke ruang tamu takde org gak. Mane abg aku nihh. Aku pergi ke bilik Joon oppa Dan tngk dia pun maseh tido. Kalau diekotkan dia dh berkemas nak pergi kerja tpi tak pulak.
"Joon oppa tak pergi kerja ke hri ni?" kataku smbil menggoyangkan sedikit badannya. Dia bngn dri pembaringan nya lalu memandangku atas bawah.
"Saeng nak pergi mana dngn seragam sekolah ni?" soal Joon oppa smbil menggosokkan matanya. KIYAA COMEL LA BODOH.
"Pergi sklh lah, oppa tak pergi kerja ke?" soalku lgi
"Hri ni hri ahad lah mana ada org kerja" katanya smbil ketawa kecil.
"LAH HARI NI HARI AHAD , KNPA TAK CKP AWAL AWAL" kataku menjerit kecil
"Yg saeng ni pkai bju sklh knpa? Dah pergi tuka sana" halaunya. Halau nmpk hm. Aku pun berlalu pergi ke bilik ku. Kalau nak pergi ke bilik aku tu mesti lalu bilik Tae oppa dulu.
Bru je aku nak limpas bilik dia tpi dia keluar terlebih dahulu. Dia melihatku dngn kening yg berkerut.
"Kau asal pkai bju seragam sklh ni?" soalnya smbil kening berkerut.
"Aku fikir hri ni sklh jdi aku tnye la ngn Joon oppa yg dia tak pergi kerja ke lps tu dia ckp yg hri ni hri ahad" kataku lalu dia ketawa besar. Ehh tampo kang.
"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA"
"OPPA DAHLAH TUU ISHH" aku pun terus ke bilik ku. Mls nak layan alien.
Aku menukarkan pakaian kpda pakaian biasa. Hiks slh hri lah pulak. Patutlah Han tk ambik aku. Eh aku mengharapkan dia ke? Mane ade. Dahlah baek aku makan.
Aku turun ke bawah dan pergi ke dapur. Aku tngk Jin oppa tngh buat sarapan. Aku pergi ke dia dan memeluknya. Ha mesti korang taktau aku ni manja kan SKSKSKSKSKSK. mmg pun
"Ehh asal nak nangis ni" katanya lalu menutup api gas.
"tae oppa tuu suka sngt kacau org" kataku smbil mencebikkan mulut.
"Dia buat ape je?" soalnya lalu meletakkan makanan tdi di atas meja.
"Dia–" bru je nak ckp terus dtg. Dahlh maleh aku.
"Hyung , ada org tu tdi slh hri" kata Taehyung smbil tertawa kecil.
"Slh hri ape?" soal Jin oppa
"Ade org tu fikir hri ni sklh HAHAHAHAHAHAHA" akhirnya terletus juga ketawanya. Jin oppa tertawa kecil smbil menggelengkan kepala nya.
"Ishh dahlah baik duduk dlm bilik je" kataku lalu pergi ke bilik.
Bru je nak duduk atas tilam , ade org telefon. Aku pun mengangkatnya tanoa melihat nma siapa yg memanggil.
"Yeoboseyo?"
"Kau free tak hru ni?"
Aku berkerut kening lalu melihat nma si pemanggil. Oh Han rupanye.
"Haah free knoa awak tnye?"
"Aku nak ajak kau pergi taman hri ni teman aku jogging"
"Ohh skrg ke?"
"Eh takla esok , mestilah skrng. Dah cepat siap aku ambil kau"
Dia pun terus memutuskan panggilan. Aku pun terus berkemas.
Skip
Aku menunggu Han di ruang tamu smbio bermain telefon. Nak kata lama tu taklah, aku bru je habis berkemas tdi. Setelah itu terdengar bunyi hon. Aku mengambil sling bag lalu berura ura untuk keluar.
"Oppa! Saeng pergi dulu annyeong" jeritku. Aku pun berlalu pergi, sebelum tu kunci kah pintu. Nnti ada org culik Abg aku mcm mne. Eh?
Aku masuk ke dalam kereta Han. K tu je.
Dia terus memandu ke taman. Setelah beberapa minit, kami pun smpai. Aku terus keluar dan berlari ke arah penjual icecream. Taktau lah knpa aku obses sngnt dngn icecream ni SHSHSHSHSH.
Han pov's
Aku hnya tersenyum melihat Chaemin berlari mendapatkan icecream. Comel je perangai. Eh tak boleh. Aku tak boleh suka dia.
SHSHSHS aku tau ni first time aku buat Han povs
Setelah dia membeli icecream, aku pun terus melangkah menuju ke dia.
"Habiskan dulu icecream tu" kataku lalu duduk di kerusi yg berdekatan. Tidak smpai 5 minit dia menghabiskan icecream nya. Aku dan Chaemin pun terus berjogging dan tiba tiba.
Pakk
Aku dipukul hiks.
"Cubalah tangkap" katanya smbil menjelirkan lidah. Aku tersenyum melihat kelakuan nya. Aku pun acah acah berlari mendapatkan si dia. Alah mcm cerita hindi lah pulak.
Aku berlari dan terus berlari. Aku melihat Chaemin berlari dan tidak melihat batu yg sederhana besar di hadapannya. Dia hampir shja jatuh tetapi aku sempat menyambutnya. Jarak diantara kami sngt dkt.
Chaemin teramatlah cantik apabila tidak memaki sebarang apapun dimukanya. Apabila dilihat dekat begini, tidak dpt ku katakan bagaimana cantiknya dia. Mukaku semakin dkt dngn nya.
Tidak lama kemudian bibirku mendarat di bibirnya. Aku menutup mataku. Tidak lama kemudian , dia pun membalas.
SKSKSKSKSKSKSK WEH AKU TAKLEH LAH.
Aku meleraikan ciuman tersebut lalu menegakkan kembali bdan Chaemin. Chaemin cuba untuk menyorokkan mukanya yg merah seperti tomato. Eh comel je geget kang.
Izinkan aku skip. Terlalu pnjg. Kalau skip ni back to Chaemin povs oke.
Skip
Skrng ni aku otw nak balik ke rmh. Aku teringat yg dkt taman tdi ARGHHH TOLONG LUPAKAN.
Kami sudah smpai di rmh ku. Aku terlebih dahulu keluar dan terus masuk ke dlm rmh. Spe je tak malu gile. Aku terus masuk ke dlm bilikku. Rse nak ambil angin je. Aku pun menarik langsir. Hampir terjerit aku disitu. Di sliding door tersebut tertulis 'I WILL KILL YOU' dngn darah merah yg pekat.
Apabila aku melihat ke arah pokok yg besar di hadapan nya terlihat seorang edang tersenyum sinis. Dia mcm org yg pernah aku nampak. Dia Lee Long Kang?
──────────────────
Annyeong gaiss. Terbuat pnjg lah pulak chapter ni. Sorrylah aku tak pndai sngt buat scene sweet sweet bagai ni. Acanee gembira tak Long Kang dah buat comeback? HAHAHAHAH nnti kalau free aku update lgi tata~
Special tags
YOU ARE READING
[C] | Dare - HJS
Kısa Hikaye"Jom main truth or dare" Hanya disebabkan oleh permainan truth or dare mereka menjdi semakin rapat daripada sebelum ini. Start : 8 ogos 2020 End : 6 januari 2021 •Highest ranking #1 - yangjeongin #1 - leeyongbok