Dare - 한 2

186 34 2
                                    

Aku mencelikkan mataku setelah mendengar bunyi bising dri tingkat bawah. Aku mencapai telefon ku untuk melihat jam. Pukul 3:25 petang. Jdi aku tertidur lh tdi. Aku bangkit lalu menukarkan pakaian ku. Setelah itu, aku pun turun ke tingkat bawah untuk melihat apakah bunyi bising tdi.

Sampai je aku kat bawah, aku nmpk Bts dtg. Jdi ni la yg bising tdi tu.

"Oii bisingg benorr korang ni. Aku tidur pun terjaga tdi" kataku lalu duduk di sebelah Yoongi oppa .

"Anak dara apa yg tidur petang cenggini" kata Yoongi oppa yg membuat ku tersentak.

"Ehh kau ni sukahati aku lah" kataku lalu pergi ke dapur. Haus pulak.

"Jin oppa buat apa tu?" soal ku seraya memasuki dapur.

"Tengah cuci kereta ni haa" sempat lgi eh dia memain dngn aku. Aku mencebik lalu mengambil air dri peti sejuk.

"Dah tngk org tngh buat makanan tu knpa tnya lgi" katanya.

Aku mengendahkannya lalu naik ke atas. Bosan ah duduk rumah ni. Keluar laa. Tpi aku nak ajak spa? Member aku memasing busy. Kalau nak keluar sorng nnti abg aku mrh. Tch, aku dh besar la.

Aku turun ke bawah lalu mendapat kan Jungkook yg tngh bermain game dngn Taehyung oppa dan Jimin oppa.

"Woii Jengkuk, jom ikut aku keluar. Bosan ah duduk rumah" kataku.

"Alahhh aku lgi main game ni" katanya lalu mencebik.

"Kau ajak la member kau" smbungnya.

"Member aku semua nya busy"

"Jomm lah Jengkukkkkkkkkkkk"

"Ehh elok sikett eh nma aku Jungkook. J.U.N.G.K.O.O.K bukan nya Jengkuk" sempat lgi dia nak mengeja.

"Pape jelaa nnti aku belanja kau biskut nak?" aku tau dia suka mkn biskut hehehehehehe.

Maka bernisarlah mata si tengkuk nii. Dia pun cepat cepat angkat dan terus menarik aku keluar. Aku nak ajak dia pergi taman je pun. Kemain eksited dia bila aku kata nak belanja biskut.

"Woii jngn ah lju sngt jln tuu, tau la eksitedd" yaa kita org tngh jln kaki. Tak jauhh pun taman tu, dkt je. Ambil msa 5 minit je.

Aku Dan Jungkook telah smpai Dan terus duduk di kerusi dngn nafas yg tercungap cungap. Penat siott.

"Ni semua kau punye pasall" kataku kpda Jungkook.

"Ehh asal aku? kau tu laa"

"Kalau kau tak baling batu dngn anjing tu, kita takkan kena kejar lah  biskutt" yee kita org kena kejar anjing. Penot siott berlari dkt sini dngn cuaca panas nya lgi. Nasib ada pokok besar dkt sini fuhh.

"Dah ah jom beli biskut aku" kata Jungkook lalu jalan mendahului.

[C] | Dare - HJSWhere stories live. Discover now