بعد ثلاث اسابيع..كانت تجهيزات الفرح وكتب الكتاب في تكبر قاعه في الاسكندريه ...وفي فيله سليم التي هي في الأساس فيله عاصم.والد عدي وسليم .قررت الفتيات أن تجهز نفسها به..والرجال ذهبوا اللي فيله عدي لأنها كانت الأقرب لفيله عصام.
كانت الفتيات ترقص وتمرح..
حور.....وسطي بيوجعني .
الفتيان .من ايه..
حور..وسكي بيوجعني..
من ايه..
حور..من رقص امبارح..زغرطي يا ام احمد .. لولولولولولولولوي
فرح. بس يا بت المجنونه انت وهي..قوموا اجهزوا
حلا..قبل ما يجوا بساعتن هنلبس فاضل نص ساعه رقص .ولو قصدك علي المكياج انا عايزة اروح قاعه مش قبر ..عشان ليث ممكن يشلوحني.
آلاء..لا ابني طلع مسيطر..
حلا..جدا مش عايزة اقولك .
ميري..ثانيا فساتني مش محتاج مكياح..
لين..لا انا معجبه بالفسانين بتاعتكم.انتو الثلاثه
حور..وانا .
هنا.... هما حلوين بس البنات بتجيب في الفرح فستان كبير ...
رهف..ليه اجيب فستان يشلني. ويبقي عامل زي الاوله من تحت. احنا جايبنه ابيض بس بسيط جدا وناعم بدل التاني الكبير خاص . والعريس ميعرفش يقعد.اصلا موضوع الكوشه ده انا مش هقعد فيها
رين..ولا انا..اقعد فيها وكل الموجودين بيتكلموا عننا وعنيهم علينا .
نرمين..ما انتو العرائس .
ميري .مش منطق نتبقي عامين زي رمسيس الثاني ..وتعامد الشمس عليه وكل بيبص عليه..
رهف ..لا والراحل الاهبل اللي بيمسك الشوكه لو وقف .اصلا هقتله بيها..
حلا..وتبديل الخاتم..يقلعه لنفسه ويغيره ايه الشلل ده
لين.. المصور اللي مش بيصورني الا وانا باكل هقتله
حور..لا الراجل اللي بيبقي ماسك السلك..تبقي مندمج في الفرح...رجلك يا انسه..ويلف السلك حولين أيده تاني....بعد اذنك يا استاذ...ويمشي ولا كأنه طلعلك من المود..
هنا..ولا اللي بيقدم العصير ..احمر ولا برتقالي ..
حلا..لا ابيض زي اللي هكفنك بيه لو قالي كده.....
آلاء..و الجاتو برضه لو مفيش اوبن بوفيه ..ابيض ولا اسود..المفروض أن ده شكولاتا و فانليا..
حلم..وهي بتدخل..ولا الخمسه اللي يقعدوا يرقصوا حولين العروسه بالنار اللي تولع فيهم.
فرح...تعالي يا حبيبتي.
حلم....استني اكمل..ولا الزفه .انا دافع فلوس علي القاعه من جوه..مش اقف قدام القاعه عشر ساعات وواحد بيطبل ويزمر ومعرفش بيقول ايه اصلا..
أنت تقرأ
وللعشق الجنون(الجزء الثاني من روايه مجنونه حياتي )
Romanceالجزء الثاني من روايه مجنونه حياتي.