22

7.2K 427 28
                                    

ذهب الجميع اللي المشي التي يوجد بها غيث وجدوا آلاء في غرفه بعد أن اغشي عليها وليث يقف ودموعه تسبقه ..ويده من الظاهر انها مجروحه ..وملابسه يوجد بها دماء.كثيرة....

عدي .عز..عز ايه اللي حصل..

عز.بدموع ..ابني مات يا عدي

عدي.. احتضن صديقه ونزلت من عيونه دمعه ولكن مسحها سريعا يجب أن يقف بجانبه

فرح..ببكاء..آلاء فين.

عز..مستحملتش الخبر أغمي عليها .

أما حور اندفعت الي احضان ليث .

ليث...اخويا سابني يا حور..

حور..اهدي يا حبيبي

حلا .ببكاء هستيريا.غيث غيث فين ..عمو عز قول .وانت يا ليث مالك..خد يقول غيث فين..

عز..غيث اتصاب في رصاصه في القلب .

يزن..طب ازاي..

يامن .ما حد يقول ده حصل ازاي .

وصل باقيه العيله كامله .وهم يبكون ..

عز....عشان غيث مقدم في مركز المخابرات السريه ..

عدي. ايه

عز..بدموع ..ليث وغيث. محدش فيهم دخل كليه هندسه في القاهرة زي ما كنت قايل لكم....دخلوا شرطه..ومنها دخلوا اختبارات مكسفه....ودخلوا مخابرات سريه. كانوا مسافرين في مهمه .وهو اتصاب فيها..ومات....

أما حلا. نظرت الي ما حلولها. فجاه شعرت أن الأرض تدور بها وتسود..فجاه وقعت بين ايد يامن الي كان واقف وراها..

.......

بعد حلول اسبوعين تم دفن غيث .. وآلاء تحبس نفسها في غرفتها. ..حلا دخلت في غيبوبه ...الجميع يذهبون لها كل يوم ويتحدثون معاها ولكن لم تفق بعد

يامن..بدموع..حلا..فوقي يا حبيبتي .كفايه وجع قلب..عارف انك موجوعه جامد. بس لازم تفوقي العيله كلها قلقانه عليك. حلا..عشان خاطري فوقي .ماما هتحصلها حاجة لو فضلتي كده يرضاكي ده يحصل..

نظر إلي وجه حلا..كانت مغمضه العين وتزل دموعها بصمت..

يامن..حلا..حلا..انت فايقه.......اخذ يامن حلا بين أحضانه..

حلا بتعب .قولي أنه عايش.لم يستطيع يامن الرد عليها ..ظلت حلا..تهذي باسم غيث حتي أغلقت عينيها..

يامن.. حلا .حلا ....ذهب سريعا..اللي عدي.

يامن بقلق..عمو عدي .حلا .فاقت ..بس اغمي عليها تاني ..هي دخلت في غيبوبه تاني ولا اي..

ذهب عدي سريعا الس غرفه حلا..وكشف عليها وعندما علم الجميع بهذا جاءوا اللي المشفي..

خرج عدي من الغرفه .

يامن..متقولش انها في غيبوبه

عدي....هي دلوقتي نايمه..

سليم..يعني كويسه

وللعشق الجنون(الجزء الثاني من روايه مجنونه حياتي )حيث تعيش القصص. اكتشف الآن