Sarjan Mus adalah seorang tentera yang sangat baik dan tegas dalam masa sama kepada anak buahnya dan sikapnya itu membuatkan siapa sahaja yang dekat padanya pasti akan berasa tidak asing.
____________________________________
Kereta dipandu perlahan oleh Mus menghala ke Johor bersama anak dan juga isterinya. Sepanjang perjalanan Mus ditemani berbual oleh isterinya yang kini sudah 7bulan mengandung anak ke-3.Tujuannya adalah untuk menghantar anak dan isterinya ke rumah mertuanya dek kerana Mus akan menguruskan postingnya dia ke Pahang. Mus mengambil cuti untuk menguruskan segala urusan untuk berpindah termasuklah mengemas segala barang dirumah untuk dibawa bersama. Isteri Mus adalah seorang yang soft spoken dan tidak banyak bercakap. Kedua anaknya sudahpun lena diulit mimpi di tempat duduk belakang. Suasana sepi hanya bertemankan bunyi radio di dalam kereta. Isterinya membuka kata memecah kesunyian.
Isteri : Abang, betul ke abang tak nak saya bantu untuk kemaskan barang2 sebelum kita berpindah nanti ?
Mus : Iyaa sayang.. Abang taknak syg letih. kan isteri abg ni tgh sarat mengandung ni. (sambil tangan kiri menyentuh perut isterinya). nanti abang pandailah minta tolong anak buah abang utk angkat kan barang masuk dalam truk.
Isteri: baiklah bang. saya cuma kesiankan abg buat sorang2 semua kerja.
Mus : takpe. takda apa yg syg nk risaukan. pandai2 lah abg uruskan semuanya.
isteri : hmmm ( matanya terlelap dek kerana letih)____________________________________
Jam menunjukkan pukul 3.30pm. sudahpun sampai di rumah bapa mertua mus dan malam itu dia dan keluarganya tidur disana.
..............
Esok kalau kau nak balik KL boleh tumpang abangmus kau nanti nak balik KL sekali utk lapor diri kat sana sebelum pindah ke pahang.
Emy : hmm... nantilah orang tanya dia macam mana
Emak : saing jela sekali , kan jimat tak payah membazir duit belanja kau tu. lagipun dah alang2 abang kau tu nak balik, apa salahnya saing samasama...
Emy: diam sambil memikirkan sama ada dia nak balik sekali ataupun tidak ( emy ini ialah adik mus yang bongsu dan masih belajar di universiti swasta di selangor. emy adalah seorang lelaki yang minatnya lebih kepada lelaki atau lebih tepat *gay*)____________________________________
Esok petangnya mus pun telah sampai dirumah keluarganya yang terletak tidak terlalu dengan rumah mertuanya. lebih kurang 45minit perjalanannya mengambil masa.
Mus berborak kosong dgn mak dn ayahnya dirumah sambil menunggu waktu untuk bertolak ke Kluang(rumah sewa mus) dan bermalam bermalam disana sebelum esok awal pgi akan bertolak ke selangor.
........
Sememangnya Mus dan adiknya emy sangatlah jarang berborak kerana masing2 tidak akrab selepas mus menyertai tentera lagi.Masing2 borak sepatah sepatah saja spanjang perjalanan ke Kluang.____________________________________
Tepat jam 8.30pm mereka sampai dan emy dn mus masuk rumah seperti biasa. Keadaan rumah agak bersepah disebabkam banyak barang2 sudah di kemas dan dimasukkan dalam kotak. Hanya tinggal tv, tilam dan peti ais.
Mus : emy, kau dah makan ke ? kalau belum makan kita pergi makan dulu .
Emy : ehh xpayah. tadi dah makan kat rumah sblum kau sampai rumah.
Sememangnya emy dan mus jarang menggunakan abang adik dan mereka lebih selesa guna aku kau.
Mus : ohhh, macamtu abg kluar pergi kdai jap..
Xlama mus kluar lebih kurang 10minit dan dia balik semula membawa air kotak besar laici & soya.Sambil ambil pakaian kotor dalam bakul dan terus pergi ke dobi.
Emy : kau balik lambat ke ?
Mus : aah lambat kot. (sambil pandang jam kat dinding pkul 11.15pm) Kalau kau nak tidur bentang laa tilam tu.
Emy : yelah, pandai laa nnti aku buat.
*Mus terus keluar ke dobi utk membasuh baju
Tanpa dia sedar dia terlupa membawa hp yg dia sdg cas di rumah............
Ting ! Ting! Ting!
bunyi hp mus yg menunjukkan ada pesanan masuk dan emy kenal persis bunyi tu dtg dr messanger fb. Emy dgn rasa ingin tahu mengambil hp mus dan cuba utk buka. Luckily hp mus takda pssword ! Emy membuka chat yg masuk tadi dan dalam mamai terbaca chat mus dgn seorang lelaki Syah(bukan nama sebenar)
Syah : heyy ! abang... bila laa dapat pgg btg abg yg tebal tu lagii kan.
Syah : helooo ?
Syah : abg busy ke tuu ? xbalas pun
*berderau darah emy bila baca chat yg ada pda hp abgnya.apa yg aku baca ni ? apa yg abg aku dah buat ?* perasaan emy jadi bercelaru dan dia jadi menggigil. Apakah abg aku dah pernah kena try dgn gay lain ? *getus hati emy*
YOU ARE READING
Tentera Kurang Belaian Si Isteri
FantasyKisah ini adalah hanya rekaan sebagai hiburan para lgbt.Jika anda tidak menyukai ruangan ini boleh pergi ke page lain.Segala kesamaan nama,watak dalam kisah ini hanyalah kebetulan semata-mata.