Cover Line

24K 173 1
                                    


Ditoilet R&R mereka berhenti seketika disebabkan emy hendak ke tandas. tak boleh tahan lagi katanya pada mus.Mus hanya menunggu adknya itu di kereta . Usai emy ditandas dan menuju ke kereta, dia melihat abgnya
Mus : dik, kita makan roti canai kat sini lahh
Emy : .... *tidak menjawab namun matanya nakal tertumpu pada bonjolan yg pastinya btg abgnya tu sdg menegang jelas kelihatan.
Mus : dik kau ni aku tanya memang tak retu nak jawab ke? ...
Emy : yee aku okay je. janji kenyang. *balas emy dgn malas*
Duduknya mus dgn cepat dek kerana tidak selesa btgnya mengembang tidak kena pda waktu dan tempat. Dia dapat rasakan yg adknya perasan bonjolannya namun tetap berpura pura cool.
*Mus sempat membaca pesanan dr syah sblum usainya emy ke tandas tadi, msg dr syah sudahpun dibuka dan msg dari syah baru shj dia terima pagi ini. siapa yang membaca msg malam tadi ?*
tanpa berfikir panjang mus terus order makanan dan teruskan perjalanannya.

____________________________________

..... abang tak mengantuk ke ? kata emy kepada mus santai.
Mus : Takdelah, dah biasa drive jauh2
Emy : ohhh, *matanya kembali menoleh abangnya disebelah namun tajam melihat bonjolan abgnya.Entah kenapa dia berasa btg abgnya tu sedang tegang.
Mus : *Dia perasan yg emy menatap dia tapi bukanlah muka namun pada bhgian bawahnya. cepat cepat mus buka topik*
belajar macam mana ? okay ke?
Emy : Okayyylah, cuma biasalah banyak assignment nak kena hantar, nak dekat exam lagi xlama lagi, bebel panjang emy pada abgnya..
Sebetulnya emy & mus sangat jarang bercerita, mus cuba utk ambil tahu urusan adknya kerna dia risau adknya hanya seorang diri di sana. Perasaan risau itu beransur sedikit lega pabila melihat adknya yg sangat berdikari disana. Emy bukan sahaja seorang budak yg bijak tapi juga rajin mencari duit saku sendiri. Mana tidaknya, habis sahaja kelas dipetang hari, emy akan memulakan kerja part-time di stationery shop di hadapan hostelnya. Sabtu ahad juga masa masa lapang emy dihabiskan kerja dan kerja.
Mus : dik,...
Emy : haa kenapa ?
Mus : takda apalah, kau nampak penat betul dari bertolak sampai r&r tidur saja kerja kau kan.
Emy : aku tidur jelah, bukan ada apa nak borak pun. lagipun aku xnak kacau kau drive...
Mus : kau nii . paling2 teman laa aku xdelaa aku drive diam sorang2.
Emy : okay ni aku teman kan, tak tidur lagi.
Mus diam dan terus tekan pedal minyak lebih laju supaya cepat sampainya. Dalam masa sama btgnya masih tegang. *(kenapa laa aku tak buang je tadi time mandi: takdelah dia nak tegang tak pasal2 dah bini aku jauh kat kampung)* mengeluh mus dalam hati. Mus sememangnya sangat sibuk kursus sana sini dan secara jujurnya dia sudah lama tidak bermesra dgn isterinya tambah lagi isterinyaa sedang sarat skrg. Lepas habis 1 ada saja kursus lain dia perlu hadir sampai 3bulan dia harus menahan nafsunya.

.......
Terminal Bas Bersepadu Selatan
Mus : *angkat semua beg2 adknya keluar dari tempat duduk belakang sementara menunggu emy siap memakai kasut*
Mus : betul ke kau xnak abg hantarkan sampai ke hostel kau ?
Emy : .. yee xpayah. aku boleh naik train sndri, lagipun aku dah biasalah buat semua benda sorang2. . kau pun nak terus lapor diri kan, nanti lambat pulak.
*mendengar kata2 emy membuatkan mus berasa yg adiknya ini begitu berdikari*
Mus: hmmm, yelahhh. hatihati naik train tu nanti, dah sampai hostel nnti bgtau abg.
(sambil tangannya disalam oleh emy)
...Tanpa berlengah emy terus berjalan ke kaunter ERL untuk membeli tiket.
*mus tidak terus terburu-buru untuk pergi malah dia memerhati adiknya yang lama kelamaan hilang dari pandangannya. Tujuannya untuk memastikan yang adiknya itu selamat.

____________________________________

Ting.. Ting..Ting
*hp emy berbunyi*
Mus: abg dah sampai ni, nnti kalau kau dah sampai hostel bgtau abang
Emy : (jarang sekali untuknya menerima chat dari abangnya itu) iyaaa lh, .. ringkas chat emy ke mus.
Emy tidak lah terus pulang ke hostel tetapi dia sengaja melambatkan masa untuk pulang ke hostel kerana merasa bosan jika terlalu awal sampai disana.Sebaliknya emy duduk di kedai makan agak lama sebelum terus pulang ke hostelnya.

Tentera Kurang Belaian Si IsteriWhere stories live. Discover now